Skip to main content

Moto Puro presenteert custom project Scrambler AL13 Blue

Twee jaar na de introductie van de inmiddels beroemde Ducati Elite II caféracer gebaseerd op de 1199 Panigale, komt Moto Puro nu met een nieuw custom project, de Scambler AL13 Blue. Ducati vroeg enige maanden geleden wereldwijd aan haar dealers om van een standaard Ducati Scrambler een custom te bouwen. Hiervoor werd de competitie Custom Rumble gestart en op www.instagram.com/customrumble is het stemmen reeds gestart. Moto Puro is natuurlijk aan haar stand verplicht om niet zomaar met een opgeleukte Scrambler te komen met nieuw spuitwerk en origine accessoires gemonteerd. Daarom hebben we een nieuwe Scrambler compleet ontmanteld tot alleen het motorblok nog op de brug stond. Bij het opnieuw opbouwen hebben we gekeken naar bijvoorbeeld de lijnen die in frame zitten en daar op een geheel nieuw ontwerp gecreëerd. Gebruikmakend van handgemaakte nieuwe delen of gemodificeerde delen van andere types Ducati. Zo hebben we bijvoorbeeld de originele swingarm omgedraaid. Oorspronkelijk loopt de ketting boven door de swingarm, nu onder door en moest de achter schokbreker hierdoor een nieuwe plek krijgen . Dus we hadden wel enkele uitdagingen…..

Hieronder een opsomming van enkele kern punten:
• AL13 is de element aanduiding voor aluminium
• Blue heeft natuurlijk betrekking op de frame en swingarm kleur Candy Blauw
• De tank is met de hand uit aluminium geklopt en de bovenzijde heeft de vorm van de achterzijde van de Panigale 1199
• De tank heeft geen tankdop om de lijn van de tank niet te storen. De tankdop zit onder de aluminium cover in het zadel. De framebuizen worden gebruikt om de brandstof naar de tank te transporteren
• Achter subframe is compleet nieuw
• Zadel is handgemaakt en herbergt oa de ECU, ABS pomp, accu en tankdop
• Hand geklopt aluminium cover op het zadel is een kopie van de 1199 Panigale seatcover
• Originele swingarm is 180 graden omgedraaid. Alle bekabeling en leidingen gaan door de brug heen
• Achter schokbreker is verplaatst van links naar het midden
• Achterlichten zitten in de achteras
• Achterwiel 180/55/17” gespaakt met aluminium velgen
• Voorwiel 90/90/19” gespaakt met aluminium velgen
• Voorvering is verlaagd
• Geen stuurschakelaars. De motor gaat op contact en start en stopt met afstandsbediening
• Home made uitlaat van gemodificeerde 1198 uitlaat

Voor meer informatie neem contact op met: Moto Puro, Gulberg 45A, 5674 TE Nuenen, 040-2839653, info@motopuro.nl


Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws