In modeljaar 2024 krijgt de KTM Duke 390 een volledig nieuw chassis, bestaande uit een geheel nieuw hoofdframe van stalen buizen met een subframe van onder druk gegoten aluminium. Dit zorgt voor verbeterde wendbaarheid en verbeterde feedback vanuit het chassis, samen met nieuwe kroonplaten en een aangepaste balhoofdhoek, waardoor de rijeigenschappen worden verbeterd en rijder met meer controle en stabiliteit.
Het frame is nu ook gekoppeld aan een geheel nieuwe, lichtgewicht achterbrug, met een verplaatste achterschokdemper. Deze is excentrisch gemonteerd om een groter airbox-ontwerp mogelijk te maken en tegelijkertijd de totale zithoogte te verminderen. Daarover gesproken: de lagere zithoogte is doelbewust in het nieuwe Duke-ontwerp geïntegreerd, om een grotere toegankelijkheid mogelijk te maken, zonder concessies te doen aan de stabiliteit of het rijgedrag.
Supermoto ABS
Alle modellen in de line-up zijn standaard voorzien van de nieuwste versie van deels uitschakelbaar Supermoto ABS, 5-inch dashboards en smartphone-connectiviteit – met de mogelijkheid om een optionele Quickshifter+ te monteren.
De kenmerkende kleuropties Electronic Orange en Atlantic Blue domineren de visuele impact, waarbij langere tankspoilers met prominente luchtinlaten, grotere radiatorafdekkingen en externe LED-positieverlichting het pakket compleet maken.
Nieuw KTM LC4c motorblok
Het vermogen wordt verzorgd door een geheel nieuw, lichtgewicht 399 cc eencilinder LC4c-motorblok, met geoptimaliseerde cilinderkop en versnellingsbak. De 390 is niet alleen lichter en krachtiger dan de vorige generatie, maar zorgt ook voor EURO 5+-compatibiliteit en een andere beleving voor de KTM 390 Duke. De ‘Corner Rocket’ is de perfecte motorfiets voor het A2-rijbewijs.
De 2024 KTM 390 Duke beschikt over een 43 mm WP APEX Open Cartridge-voorvork met instelbare in- en uitgaande demping. Daarnaast is er een achterschokdemper met instelbare uitgaande demping en veervoorspanning. Verder biedt de 2024 KTM 390 Duke een geheel nieuw 5-inch TFT-display met selecteerbare rijmodi en Cornering traction control als standaarduitrusting.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven