Skip to main content

Alles over de nieuwe 2021 Honda Vision 110 motorscooter

Honda’s scooter voor elke dag, is al lang synoniem met hoogwaardige kwaliteit en geweldig veel waarde voor je geld. In 2021 krijgt de Vision 110 een volledig nieuwe stijl, een nieuwe instrumentenpaneel en bediening via Smart Key. Een vooruitstrevend enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) verlaagt het gewicht met twee kg. Het nieuw ontworpen enhanced Smart Power (eSP)-motorblok is zuiniger en behoudt de handige start-/stopfunctie. 

De Vision 110 verscheen voor het eerst in Europa in 2012 en gold meteen als een betrouwbare en leuke mobiliteitsoplossing voor een bijzonder lage prijs. Honda ontwikkelde de machine voor gebruik op elke dag door een heel uiteenlopend rijderspubliek. Kwaliteiten als duurzaamheid, betrouwbaarheid, veiligheid en praktische handigheid stonden dan ook centraal.

Dankzij het eenvoudige, betrouwbare en uiterst efficiënte luchtgekoelde enhanced Smart Power (eSP)-motorblok, het stabiele chassis, Honda’s veilige Combined Braking System (CBS) en uitgebreide opslagcapaciteit bewijst de Vision 110 opnieuw dat het een slimme keuze is voor wie op zoek is naar een instapscooter.

Deze scooter bouwt voort op een trots en groots erfgoed. De allereerste scooter van Honda, de Juno K, verscheen in 1954 en was uitgerust met de modernste materialen en technologie uit zijn tijd. Vier jaar later volgde de revolutionaire viertakt Super Cub. Met meer dan 100 miljoen geproduceerde exemplaren wereldwijd groeide de Super Cub uit tot de bestverkochte motorfiets in de geschiedenis – en dat tot op de dag van vandaag.

De verwachtingen van onze klanten evolueren en zo ook onze motoren. Daarom is het tijd voor een gloednieuwe Vision 110. De basisformule met het uitgesproken design blijft behouden. Het eindproduct is slimmer, lichter en nóg praktischer.

Modeloverzicht

De eigentijdse stylingupdate van de Vision 110 verhult het nieuwe, lichtere enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) en het verbeterde, efficiëntere enhanced Smart Power (eSP) luchtgekoelde motorblok

De nieuwe features omvatten bediening van de ontsteking en de zadelvergrendeling via Smart Key en ook het instrumentenpaneel is helemaal nieuw. De Vision 110 zal in 2021 beschikbaar zijn in volgende kleurstellingen: Pearl Jasmine White, Poseidon Black Metallic, Mat Galaxy Black Metallic en Candy Noble Red.

Belangrijkste kenmerken

Styling & uitrusting
• Opgefrist koetswerk met behoud van de praktische vlakke bodem
• Ontsteking met Smart Key en nieuw instrumentenpaneel

De Vision 110 is een eenvoudig en compromisloos vervoersmiddel maar dat betekent niet dat het niet moet voldoen aan Honda’s vereisten voor kwaliteit en uitstraling. De nieuwe uitstraling draagt een helder, dynamisch perspectief uit met propere en elegante oppervlakken en de eigentijdse styling leidt deze scooter het jaar 2021 in. Verder is ook het gemeenschappelijke DNA met de rest van Honda’s scootergamma overduidelijk.

Net als de iconische SH-serie heeft ook de Vision 110 een rechtop zitpositie en een handige vlakke bodem. De scooter is nu ook uitgerust met heel wat opbergruimte (17,7 liter) onder het zadel.

De Smart Key voegt heel wat handigheid toe. Met de sleutel in je zak bedien je eenvoudig de ontsteking en de zadelvergrendeling wat kan tellen als uiterst praktische toevoeging voor het dagelijkse drukke stadsleven. Het nieuwe instrumentenpaneel beschikt over een eenvoudig af te lezen analoge snelheidsmeter met een LCD-informatiepaneel.

Motorblok
• Nieuw, zuiniger ‘enhanced Smart Power’ (eSP) luchtgekoeld SOHC-motorblok met twee kleppen
• Start-/stoptechnologie en EURO5-compatibiliteit

Het luchtgekoelde 109,5 cc enhanced Smart Power (eSP) SOHC-motorblok met twee kleppen en benzine-injectie werd volledig opnieuw opgebouwd voor 2021. Het resultaat is een lichtgewicht (slechts 22 kg), stevig en efficiënt blok met piekvermogen van 8,6 pk (6,4 kW) bij 7.500 tpm en piekkoppel van 9 Nm bij 5.750 tpm. Boring x slag staat op 47 x 63,1 mm met compressieratio van 10:1.

Met een vinnige gasrespons is het blok eenvoudig te gebruiken, zeker voor de stadsrijder. Het is ook 5% zuiniger ten opzichte van het vorige design. Je kan 260 km afleggen tussen twee tankbeurten dankzij een benzinetank van 4,9 liter en een verbruik van 1,83 l/100km (54,5 km/l) in WMTC-mode.

Over de hele architectuur van het motorblok heen is lage wrijving technologie toegepast, zoals dubbelzijdige tandriemen. De elektronisch gestuurde borstelloze ACG starter is een geïntegreerd component dat rechtstreeks aan het uiteinde van de krukas gemonteerd staat. Het dient als startmotor en als alternator en doet de motor onmiddelijk draaien waardoor elk geluid dat voortkomt uit de tandwielen of uit de tandwieloverbrenging in de kiem gesmoord wordt.

Start-/stoptechnologie zorgt ervoor dat de motor automatisch uitschakelt na drie seconden stationair draaien en wanneer de remmen ingedrukt zijn. Bij een draai aan het gashendel slaat de motor meteen weer aan. Dat gebeurt naadloos dankzij de ACG, het swing-backsysteem dat de krukas terugbrengt naar zijn positie net voor de luchtinlaat en een decompressiemechanisme dat krukasweerstand door compressie onderdrukt.

De Vision 110 engine is nu ook conform de EURO5-norm.

Chassis
• Nieuw, lichter enhanced Smart Architecture Frame (eSAF)
• 2 kg minder gewicht
• 16-inch voorwiel en 14-inch achterwiel

Een geavanceerd enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) vervangt het stalen underbone buizenframe van het vorige model. Het frame is opgetrokken uit laser gelast geperst staal en biedt goede stuurbaarheid met verbeterde stabiliteit, rijcomfort en duurzaamheid. Dat maakt het perfect resistent tegen de dagelijkse ongemakken die de Vision 110 probleemloos trotseert.

De balhoofdhoek staat op 26° met 71 mm naloop. De wielbasis is 1.280 mm. Rijklaar gewicht is slechts 100 kg, twee kg minder dan de vorige versie. Het eindresultaat is een onwaarschijnlijk wendbare en gebruiksvriendelijke scooter die een breed spectrum van rijders met verschillende ervaring en vaardigheden kan bekoren

Robuuste telescopische voorvorkpoten vangen de klappen op samen met de enkelvoudige schokbreker achteraan. Het design van de aluminium gegoten wielen blijft ongewijzigd. Vooraan is het wiel uitgerust met een 80/90-16-band, achteraan met de maat 90/90-14.

Vooraan zorgt een hydraulisch schijfremsysteem met remschijf van 220 mm diameter voor de nodige remkracht en achteraan doet een 130 mm trommelrem hetzelfde. De systemen zijn verbonden via CBS wat de remdosering te allen tijde soepel en uitgebalanceerd maakt, ook bij bruusk remmen of noodstops.

MOTOR  
Motortype Luchtgekoelde SOHC viertakt eencilinder
Inhoud 109,5 cc
Boring x Slag 47,0 x 63,1 mm
Compressie verhouding 10:01
Max. Vermogen 8,6 pk (6,4 kW) @ 7.500 tpm
Max. Koppel 9,0 Nm @ 5.750 tpm
Oliecapaciteit 0,8 liter
   
BENZINESYSTEEM  
Injectie PGM-FI 
Tankinhoud 4,9 liter
Verbruik 1,83 liter/100 km (54,5 km/l)
   
ELEKTRONICA  
Starter Elektrisch
Accu GTZ6V – 5,3 Ah
ACG output 390 W / 5.000 tpm
   
AANDRIJVING  
Koppeling  Automatische centrifugaalkoppeling
Transmissie  CVT
Eindaandrijving V-snaar
   
FRAME  
Type Stalen underbone frame
   
CHASSIS  
Afmetingen (L x B x H) 1.925 x 686 x 1.115 mm
Wielbasis 1.280 mm
Balhoofdhoek 26⁰
Naloop 71 mm
Zadelhoogte 785 mm
Grondspeling 175 mm
Draaicirkel 1,80 m
Rijklaargewicht 100 kg 
   
VERING  
Type voor 31 mm telescopisch
Type achter Swingarm met enkelvoudige schokbreker
   
WIELEN  
Velgmaat voor 16 M/C x MT1.85
Velgmaat achter 16 M/C x MT1.85
Voorband 80/90-16 inch
Achterband 90/90-14inch
   
REMMEN  
Systeem Combined Brake System (CBS)
   
VERLICHTING  
Instrumenten Honda Smart Key, 12V-oplaadpoort
Voorlicht Gloeilamp
Achterlicht Gloeilamp

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws