De Aprilia RS 660 is de eerste van een gloednieuwe reeks motorfietsen, het antwoord op de behoefte van de nieuwe generaties naar leuke, makkelijke en bevredigende motoren die spannend zijn op de weg maar ook bij uitstapjes op het circuit. De RS 660 is een moderne interpretatie van het concept van sportiviteit en legt de nadruk op een uitstekende vermogen/gewichtsverhouding om sterke, maar goed hanteerbare en daarom voor iedereen toegankelijke emoties op te roepen. Beginnend bij de stijl is al een onmiskenbare motor, want de technologisch en stilistisch futuristische waarden van Aprilia vinden we van oudsher ook in de kleurstellingen.
Aprilia brak als eerste fabrikant het zwart en rood monopolie met de fantastische kleuren van de jaren 90 en pakt nu zijn stilistische leiderschapsrol weer op met het debuut van de kleur Acid Gold voor de RS 660. Een in de motorwereld nooit eerder vertoonde kleur die de meest actuele sportiviteit interpreteert en nieuwe criteria formuleert voor de sportieve stijl van hoogperformante motorfietsen. Zo wakkert de RS 660 het genot en dagelijkse plezier van de sportmotor weer aan.
Het is een nieuw idee van sportiviteit, een uitstekende allroundmotor voor het dagelijkse gebruik of de zwaarste beproevingen die altijd vermaak en spanning biedt. Als eerste van zijn klasse biedt de RS 660 hoogwaardige technische hulpmiddelen waarmee Aprilia zijn ervaring in de wereldkampioenschappen in dienst stelt van het plezier op de weg. Een perfecte formule voor maximaal rijplezier, aangevuld met een laag rijklaargewicht van slechts 183 kg en een APRC- elektronicapakket dat ook in hogere categorieën tot de top zou horen.
De stijl: een nieuwe generatie Aprilia-motoren
Ook met zijn stijl onderscheidt de Aprilia RS 660 zich duidelijk en dicteert hij de vormen van de toekomstige sportmotoren van Aprilia. De lijn is innovatief, elegant en honderd procent sportief. Het eerste doel van het Centro Stile van Aprilia was het vinden van dynamische en moderne vormen met weinig oppervlakken, maar zonder te overdrijven om, ook op een sportmotor, de rijder en passagier zitruimte en comfort te bieden en er tegelijkertijd het lichte gewicht en de compactheid van te benadrukken. In de hoofdkenmerken van de kuip zien we de typische kenmerken van de sportieve Aprilia’s, zoals de voorste optische groep met drievoudige LED-koplampunit met dagrijverlichting (DRL) langs de omtrek van de twee hoofdlampen, die de RS 660 onder alle lichtomstandigheden onmiddellijk herkenbaar maakt.
Om het frontje nog compacter te maken zijn de richtingaanwijzers in de DRL-profielen weggewerkt. De verlichting is uitgebreid met een paar extra functies die het rijden nog veiliger maken: een schemersensor schakelt automatisch het dimlicht in en bij een noodstop gaan de richtingaanwijzers met automatische uitschakeling vanzelf knipperen. Tot slot verlichten de twee extra koplampen in de parabolen dankzij de functie “bochtverlichting” de binnenkant van de bocht om zo het zicht in bochten te verbeteren.
De Aprilia RS 660 heeft een dubbele kuip met ingebouwde aerodynamische functie, een extreem innovatieve oplossing die de inspanningen van Aprilia in het aerodynamische onderzoek bevestigt. De studie van deze tweedimensionale oppervlakken om het gestelde doel, de combinatie van fraai design en functionaliteit, te verwezenlijken, was heel complex. De efficiëntie ervan werd eerst geanalyseerd met de CFD (Computational Fluid Dynamics) rekensoftware, daarna in de windtunnel, en uiteindelijk op de weg en op het circuit. De bron van inspiratie is duidelijk de racewereld: één van de functies van de dubbelwandige kuip is namelijk het optimaliseren van de stabiliteit bij hoge snelheden. Tegelijkertijd verbetert hij het comfort van de rijder dankzij de afscherming tegen de druk van de lucht en het wegleiden van de warme luchtstromen van de motor en radiator.
Op de RS 660 is de ergonomie perfect. De rijpositie stemt volledig overeen met het idee van alledaagse sportiviteit en met de cultuur van Aprilia om altijd perfect aan de rijder aangepaste motorfietsen te ontwerpen. Met de zadel-voetsteunen-stuur-driehoek genieten rijders van elk postuur van alle comfort en ruimte, dankzij een houding die nooit te zwaar op het stuur leunt en benen die vanwege de niet zo hoge voetsteunen nooit sterk zijn gebogen. De positie van de rijder verzekert daarom maximale controle zonder te vermoeien over lange afstanden en maakt de RS 660 de ideale motorfiets voor zowel de sportiefste ritten als het dagelijkse gebruik.
Het zadel heeft een comfortabele vulling en loopt aan de zijkanten taps toe om de voeten makkelijker op te grond te zetten en de manoeuvres bij stilstand te vereenvoudigen. Voor de passagier is een flink deel van het zadel ingeruimd op het achterstuk dat ook op de V4-familie is geïnspireerd. De eenzitterstaart is optioneel.
De keuze om de uitlaat onder de motor te plaatsen leverde als bijkomend voordeel meer vrijheid bij het positioneren van de passagiersvoetsteunen op, wat het comfort ten goede komt. Het tankontwerp van 15 liter benadrukt er de compactheid van en hij kan makkelijk worden omarmd door de achter de beschermende frontkuip weggedoken rijder. Zoals gebruikelijk bij de sportiefste modellen van Aprilia, is ook de RS 660 ontworpen om de overbodige elementen voor het circuitgebruik, zoals spiegels, passagiersvoetsteunen en kentekenplaathouders, makkelijk en snel te kunnen verwijderen.
Het chassis van de Aprilia: een referentiepunt voor wendbaarheid en precisie
De capaciteit van Aprilia om superslanke chassis te bouwen is legendarisch: “Het is een Aprilia”, is een garantie voor ontwerp- en constructiekwaliteit en gevoel en doeltreffendheid tijdens het rijden. Conform deze gelukkige traditie is de prachtige en gloednieuwe, op slankheid gerichte structuur van de RS 660 samengesteld uit een frame en swingarm van gegoten aluminium met unieke eigenschappen voor deze categorie. De maten van het chassis staan in het teken van de wendbaarheid: met een wielbasis van 1370 mm en een balhoofdhoek van 24,1°, samen met typische kenmerken van precisie en gevoel met de voorkant van de motorfietsen uit Noale, kunnen de wendbaarheidseigenschappen van de RS 660 ronduit exceptioneel worden genoemd.
Het frame bestaat uit twee zijbalken die in het gebied van het balhoofd en aan de achterkant met bouten zijn bevestigd; de motor is een draagelement en een belangrijk onderdeel van de compacte, lichte en stijve constructie. Om het frame nog lichter en essentiëler te houden, wordt de swingarm rechtstreeks in de motor gedraaid: het is een vrij lang element van massief aluminium – nuttig voor optimale tractie – met asymmetrische armen, een typische technische keuze in de Aprilia RS-geschiedenis. De bijzondere montage van de verstelbare schokdemper maakt een uitstekende progressie mogelijk, ook zonder tussenkomst van een stangenstelsel, voor verdere kostbare gewichtsbesparing. Tijdens het ontwerpen van het frame hebben de Aprilia-ontwerpers veel aandacht besteed aan het balhoofdgebied om de nodige robuustheid te garanderen bij zowel het gebruik op de weg als op het circuit, met behoud echter van de hele kleine draaicirkel die het dagelijkse rijden vergemakkelijkt.
Het rijwielgedeelte wordt gecompleteerd door een verstelbare Kyaba upside-down-voorvork van 41 mm en een remsysteem met aan de voorkant twee stalen schijven van Ø 320 mm en twee radiaal gemonteerde remklauwen en een radiale hoofdremcilinder op het stuur, allebei van Brembo. De RS 660 is geschoeid met hoogwaardige Pirelli Diablo Rosso Corsa II-banden met de maten 120/70 ZR 17 vóór en 180/55 ZR 17 achter, goed voor veiligheid en plezier op de weg en met alle grip die je maar kunt wensen voor maximale prestaties op het circuit. De wendbaarheid, het lichte gewicht en de compactheid van de RS 660 zijn, samen met de prestaties van de motor, een garantie voor heel veel plezier en emoties op kronkelende wegen, met echt heel weinig inbreng van de rijder.
De nieuwe 100 pk tweecilinder van Aprilia levert geweldige prestaties
De Aprilia RS 660 debuteert met een volledig nieuwe motor die op een complete reeks van nieuwe motorfietsen gemonteerd gaat worden.
Het is een heel compact dwarsgeplaats, parallel tweecilinderblok van 660 cc van de laatste generatie, afgeleid van de voorste bank van de 1100 cc V4, waarvan hij ook de concepten en afmetingen volgt, en met Euro 5-typegoedkeuring. Men koos voor deze configuratie vanwege de compactheid en het lichte gewicht. Een motor met geringe horizontale en zij-afmetingen laat grote ontwerpvrijheid, zowel voor wat betreft de opstelling van fundamentele onderdelen zoals de in- en uitlaat als voor het chassis. De motor heeft ook dragende functie en herbergt in het achtergedeelte de swingarm. De configuratie met dwarsgeplaatste motor met parallelle cilinders is comfortabeler voor de rijder dankzij de betere warmteafvoer en laat de ontwerpers alle vrijheid bij het benutten van de ruimte. Bovendien leent deze techniek zich voor een superieure koeling, mede dankzij het ingenieuze dubbele kuipwandsysteem dat er juist voor dient om de luchtstromen er doorheen te versnellen. Met hetzelfde doel zijn de lange uitlaatspruitstukken ontworpen die uitlopen in een uit één stuk met asymmetrisch verdubbelde uitlaat gefabriceerde terminal, helemaal onder de motor, met als bijkomend voordeel een betere verdeling van de massa’s en een lager zwaartepunt.
De nieuwe tweecilinder van Aprilia is het resultaat van de ervaring opgedaan met de krachtige motor van de RSV4 en is dus gebaseerd op uiterst efficiënte en beproefde technische gegevens: de cilinderkoppen, verbrandingskamers, leidingen, cilinders en zuigers komen allemaal van de V4. Ook de boring is 81 mm net als bij de V4 van 1078 cc, terwijl de slag 63,9 mm is. De keuze om de V4-technologie te benutten garandeert uitstekende prestaties, ook met het oog op de hoge zuigerslagsnelheden in verhouding tot de werkelijke cilinderinhoud. Uiteraard zijn alle motorcomponenten, inclusief de gietstukken en mallen, vanaf de grond af ontworpen en ontwikkeld. Het carter van de nieuwe motor is horizontaal in twee stukken gesneden met de cilinders ingebouwd in de bovenste carterhelft om de totale afmetingen te beperken en de structuur robuuster te maken. De cilinders zijn verschoven ten opzichte van de krukas om interne frictie tijdens de arbeidsslagen van de zuigers te minimaliseren. De nokkenassen van de 4-kleppen-per-cilinder tweecilinder zijn zijdelings aangedreven met een ketting. De meervoudige platenkoppeling in oliebad met mechanische bediening heeft een ingebouwd slipper clutch-systeem. Bij de nat carter-smering reikt het oliecarter naar beneden en rondom de inlaatopening, om het smeermiddel tijdens elke rijfase – ook bij de maximale hellingshoek of tijdens de rem- en versnellingsfasen van de motor – beter op te vangen.
De zo verkregen prestaties zijn een record voor een dwarsgeplaatste parallelle tweecilinder met deze cilinderinhoud, en vergelijkbaar met die van een veel grotere tweecilinder: 100 pk bij 10.500 tpm, met een toerentalbereik dat het mogelijk maakte de begrenzer naar de drempel van 11.500 tpm te verplaatsen. Het maximumkoppel van 67 Nm is beschikbaar bij 8.500 tpm, met 80% ervan beschikbaar vanaf 4.000 tpm, dat bij het bereiken van de 6.250 tpm 90% wordt. De RS 660 is ook beschikbaar als 95 pk-versie met mogelijkheid van begrenzing; ideaal voor beginnende bestuurders.
Afgezien van prestaties en licht gewicht was een ander doel van het project het verkrijgen van de typerende karaktereigenschappen en agressiviteit van de V-twins. Hiervoor is gekozen voor kleptiming met drijfstangpennen die op 270° zijn gerangschikt. De ontsteking is dus asymmetrisch en met 270° verschoven om onregelmatige verbrandingen te verkrijgen en daarmee prestaties en geluid die vergelijkbaar zijn met een V-twin. Dit type configuratie maakt, met gebruik van een enkele balans as, een makkelijke uitbalancering van de afwisselende primaire en secundaire krachten mogelijk. Het injectiesysteem heeft twee gasklephuizen met een diameter van 48 mm en inlaatkanalen van verschillende lengtes voor een optimale toevoer bij zowel de hoge en gemiddelde snelheden. De prestaties van de nieuwe krachtbron worden gegarandeerd door een compleet elektronicapakket dat rechtstreeks ontleend is aan dat van de Aprilia V4, inclusief de elektronische gasklepbediening multimapping Ride-by-Wire, voor een nauwkeurige controle van de versnelling, zacht en progressief die vanaf de lage toerentallen, en een optimalisatie van het verbruik.
Eersteklas elektronicapakket: prestaties en veiligheid
Een ander uniek kenmerk van de Aprilia RS 660 zijn de elektronische systemen om de prestaties en veiligheid te verbeteren. Dit zijn de meest complete systemen momenteel beschikbaar in de categorie en zelfs beter dan die op sommige supersportmotoren van de superbikeklasse.
Ook op het gebied van de elektronica vervult Aprilia van oudsher een leidende rol (hij introduceerde in 2007 als eerste de Ride-by-Wire-gasklepregeling) en momenteel kan hij zich beroemen op het complete pakket van elektronische bedieningen APRC (Aprilia Performance Ride Control), afkomstig uit de hoogste competities en door het publiek en de critici beschouwd als één van de meest geavanceerde oplossingen op de markt. De RS 660 heeft een zesassig inertie platform dat met behulp van versnellingsmeters en gyroscopen de stand van de motorfiets ten opzichte van de weg herkent; het systeem registreert en verwerkt de ritgegevens en stuurt de resultaten naar de regeleenheid die op de best mogelijke manier op de controleparameters ingrijpt.
De APRC van de RS 660 is ontwikkeld om de prestaties te ondersteunen en het rijden op de weg veilig en spannend te maken en omvat:
– ATC: Aprilia Traction Control, de aanpasbare tractiecontrole gebaseerd op nauwkeurige hoogperformante interventielogica’s.
– AWC: Aprilia Wheelie Control, het regelbare wheeliecontrolesysteem.
– ACC: Aprilia Cruise Control, om de ingestelde snelheid te handhaven zonder de gashendel aan te raken.
– AQS: Aprilia Quick Shift, het elektronische schakelsysteem, om snel over te schakelen zonder het gast te sluiten of de koppeling te gebruiken, ook uitgerust met de downshift functie (terugschakelfunctie), om terug te schakelen zonder de koppeling aan te raken. Met de software aangeboden bij de originele accessoires, kun je de versnellingsbak omkeren voor gebruik op het circuit zonder enig onderdeel te vervangen.
– AEB: Aprilia Engine Brake, het regelbare besturingssysteem van de motorrem tijdens het sluiten van het gas.
– AEM: Aprilia Engine Map, meerdere beschikbare mappings om het karakter en de leveringswijze van het vermogen van de motor te wijzigen.
De Aprilia RS 660 gebruikt het geavanceerde multimap bochten-ABS, om met volledig behoud van de sportieve prestaties maximale veiligheid op de weg te garanderen. Het qua gewicht en afmetingen extreem compacte systeem optimaliseert het remmen en de ABS-interventie in bochten dankzij een specifiek algoritme dat constant verschillende parameters monitort zoals de dwarsversnelling, de uitgeoefende druk op voorremhendel, de hellings-, stuur- en gierhoek, en de werking van de remmen moduleert voor een optimale combinatie van vertraging en stabiliteit.
Aprilia heeft vijf rijmodi ontwikkeld, niet alleen om de rijervaring onder verschillende gebruiksomstandigheden te maximaliseren, maar ook om het leven in het zadel te vereenvoudigen. De rijder hoeft alleen maar de rijmodus te kiezen die het beste bij zijn rijbehoeften past om automatisch de beste regelingen van de tractiecontrole, wheeliecontrole, motorrem, het ABS en de andere beheerde parameters te verkrijgen.
Voor het gebruik op de weg zijn drie rijmodi voorzien:
Commute, voor het dagelijkse woon- en werkverkeer;
Dynamic, voor sportief rijden op de weg;
Individual, voor de totale aanpassing van de elektronische bedieningselementen.
Voor het gebruik op het circuit zijn twee rijmodi voorzien:
Challenge, voor sessies op het circuit om het potentieel van de RS 660 volledig te benutten
Time Attack, de logica waarmee de meest ervaren coureurs alle elektronica-instellingen helemaal kunnen aanpassen.
Het beheer van de elektronische instellingen wordt vereenvoudigd door de makkelijke en intuïtieve vierknoppenbediening op het linker elektrische schakelblok en de snelkeuzeknoppen van de cruise- en tractiecontrole. Voor een maximale gewichtsbeperking heeft de RS 660 een lichtgewicht lithiumaccu. De digitale instrumentenpaneel van de kleuren-TFT-display biedt uitzonderlijke parameterweergavemogelijkheden. De twee selecteerbare schermen Road of Track (beide met automatische nacht- of dag-achtergrondverlichting dankzij de aanwezigheid van de schemersensor) stemmen overeen met even zoveel weergegeven indexen. Als optie is er Aprilia MIA, het Aprilia multimediaplatform om je smartphone met de motorfiets te verbinden en de functies van de instrumenten uit te breiden. Het Aprilia MIA-systeem heeft een verbindingsprotocol dat het verbruik van de smartphonebatterij tot het minimum beperkt en de functies omvatten zowel het infotainmentsysteem voor het beheer van de spraakassistent, telefoongesprekken en muziek via de intuïtieve bedieningselementen op het stuur, als het navigatiesysteem waarmee je, nadat je op je smartphone de bestemming van je rit hebt ingesteld, de routebeschrijving rechtstreeks op het instrumentenpaneel kunt bekijken. Met de Aprilia MIA-app kun je verder ook de afgelegde routes opslaan en de via de geogerefereerde telemetriefunctie verworven gegevens rechtstreeks op de app analyseren.
Uitvoeringen en kleuren
Aprilia heeft een unieke geschiedenis voor wat betreft de graphics en kleurstellingen en is met zijn stilistische keuzes altijd een trendsetter geweest. Geheel in lijn met deze traditie en het streven naar het, ook vanuit een grafisch oogpunt, grootste onderscheid, is het kleurengamma van de Aprilia RS 660 nu uitgebreid met het originele Acid Gold, de beste kleur om het dynamische en jonge karakter van de RS 660 te presenteren en de ontwerpkarakteristieken van de nieuwe Aprilia nog verder te onderstrepen.
De Aprilia RS 660 is beschikbaar in twee andere grafische varianten: Lava Red dat duidelijk wordt overheerst door kleuren die deel uitmaken van Aprilia’s sportieve erfgoed. De combinatie van paars en rood is een eerbetoon aan de RS 250 in de Replica Reggiani-versie van 1994 – de laatste echte sportmotor uit het tijdperk van de tweetaktmotoren en nog steeds enorm geliefd bij de motorrijders en zeer gewild door verzamelaars. De tweede variant Apex Black wordt gekenmerkt door een total black look, die ook allang onderdeel is van de sportgeschiedenis van Aprilia, en waarop de vele felrode referenties extra krachtig uitsteken.
Een rijk assortiment aan originele accessoires
Tijdens de ontwikkeling van de RS 660 heeft Aprilia een reeks accessoires ontwikkeld om er de verschillende zielen van te benadrukken en er de prestaties, het comfort en de werking van te verbeteren.
– Complete Aprilia “alleen voor racegebruik” uitlaat van Akrapovič: een compleet uitlaatsysteem met spruitstukken en carbon terminal voor gebruik op het circuit en als zodanig niet goedgekeurd voor gebruik op de weg. Het bespaart gewicht en verbetert het geluid en de prestaties van de tweecilinder.
– Complete Aprilia goedgekeurde Akrapovič uitlaat: uitlaatsysteem compleet met spruitstukken goedgekeurd voor gebruik op de weg. Verbetert de prestaties, het geluid en de look van de RS 660.
– Wijzigingssoftware terugschakelen: om de quickshift voor een gewijzigd terugschakelpatroon te gebruiken, laadt u eenvoudig de accessoiressoftware in de regeleenheid, dus zonder dat u enig onderdeel van de motorfiets hoeft te vervangen. De software activeert de pitlimiter-functie.
– Rem- en koppelingshendel: van massief aluminium, verstelbaar en ter completering van de sportieve look van de motorfiets.
– Wielstickers: stickers voor de velgen en om de RS 660 er nog agressiever uit te laten zien
– Swingarm paddock stands: voor gebruik met de paddockstandaard achter, essentieel voor op het circuit en het onderhoud van de motor.
– Tankbeschermingen: van zelfklevend 3D-materiaal, beschermen de tank en beperken het wegglijden van de berijder. Ook verkrijgbaar voor het achterste deel van de tank.
– Kentekenplaathouder van carbon: ultralicht, benadrukt de look van de RS 660
– Comfortzadel: gel-inzetstukken, verhogen het rijcomfort.
– Grotere frontkuip: beschermt de rijder beter tegen de lucht, op de weg en op het circuit.
– Zadeltas: onmisbaar bij het toeren en ontworpen voor het passagierszadel zonder het comfort van de rijder tijdens het rijden te beïnvloeden.
– Tanktas: ontworpen om veilig en comfortabel op de tank te worden geplaatst.
– Elektronische diefstalbeveiliging: bestaat uit een compacte en technologisch geavanceerde regeleenheid, die makkelijk kan worden geïnstalleerd. Heeft afstandsbediening. Het systeem heeft een eigen voeding met minimale energieabsorptie.
– USB-aansluiting: onmisbaar voor het opladen van externe apparaten zoals mobiele telefoons. Wordt naast het instrumentenpaneel aangebracht.
– Aprilia MIA: het nieuwe apparaat waarmee je je smartphone via bluetooth met de motorfiets verbindt en omtovert tot een echt multimediaplatform.
– Beschermhoes voor binnen: beschermt de motorfiets tijdens lange stops tegen vuil en stof.
– Zadelkap: het sluitstuk voor het sportieve imago van de motor en onderstreept, door het verwijderen van het passagierszadel, het ontwerp van de RS 660.
Prijs en beschikbaarheid
De Aprilia RS 660 heeft een prijs van €12.450 inclusief 21% BTW en wordt in november/december 2020 bij dealers geleverd.
Technische gegevens 2021 Aprilia RS660
Type motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, DOHC, acht kleppen |
Boring en slag | 81 x 63,93 mm |
Cilinderinhoud | 659 cc |
Compressieverhouding | 13.5:1 |
Max vermogen aan de krukas | 100 PK (73,5 kW) bij 10.500 toeren/min |
Max koppel aan de krukas | 67 Nm bij 8.500 toeren/minuut |
Voeding | Airbox met luchtinlaat vooraan. 2 gasklephuizen 48 mm, Ride-by-wire |
Smering | Met nat carter |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Aprilia Quick Shift (AQS) up-and-down-systeem |
Koppeling | Meervoudige platenkoppeling in oliebad met slipper clutch-systeem |
Secundaire transmissie | Ketting, overbrengingsverhouding 17/43 |
Frame | Aluminium dubbel wiegframe met los zadelframe |
Voorste ophanging | Kayaba upside-down-vorken 41 mm met contraveer. Beugels van aluminium voor bevestiging radiale remklauwen. Instelbare veerweg, compressie en veervoorspanning. Veerweg wiel 120 mm |
Achterwielophanging | Aluminium swingarm met asymmetrische armen. Monoshock met instelbare contraveer voor: veerweg en veervoorspanning. Veerweg wiel 130 mm |
Voorrem | Dubbele schijf diameter 320 mm, Brembo radiale remklauwen met 4 tegenoverliggende 32 mm zuigers. Radiale rempomp en metaalomvlochten remleidingen. |
Achterrem | Schijf met diameter van 220 mm; Brembo-remklauw met 2 afzonderlijke zuigers 34 mm. Hoofdremcilinder met geïntegreerd reservoir en metaalomvlochten leiding. |
ABS | Multimap bochten-ABS |
Elektronica | Zesassig traagheidsplatform, APRC-pakket met ATC (tractiecontrole), AWC (wheeliecontrole), AEB (motorrem), AEM (motormapping) en ACC (cruisecontrol), 5 rijmodi (Road en Track, 3 vast en 2 aanpasbaar) |
Banden | Tubeless radiaal, vóór: 120/70 ZR 17 achter: 180/55 ZR 17 (alternatief: 180/60 ZR17) |
Lengte | 1995 mm |
Breedte | 745 mm |
Zadelhoogte | 820 mm |
Balhoofdhoek | 24,1° |
Naloop | 104,6 mm |
Gewicht | 183 kg totale onbeladen massa (169 kg drooggewicht) |
Goedkeuring | Euro5 |
Tankinhoud | 15 liter (4 reserve) |
Kleurengamma | Apex Black, Lava Red, Acid Gold |
Prijs | € 12.450 |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven