2018 Honda CRF 250 en 450 off-road modellen
Honda introduceert nieuwe CRF line-up voor 2019, met twee nieuwe en drie vernieuwde motoren. Honda Motor Europe is blij zijn off-road line-up voor 2019 aan te kondigen. Met diverse updates over de gehele CRF model line-up en twee compleet nieuwe modellen in de CRF familie. Het vlaggenschip, de CRF450R crossmotor – en zijn cross-country broer de CRF450RX – krijgen meer vermogen en koppel bovenin; voor de CRF250R komen er, een jaar na de volledige vernieuwing, verdere updates met de focus op kracht onderin voor een nog betere acceleratie uit trage bochten. Twee nieuwe modellen voor 2019 brengen nog meer verbreding in de CRF-familie: de cross country CRF250RX en de ‘dual purpose’ straatlegale CRF450L.
CRF450L
Met de CRF450R crossmotor als basis, heeft Honda’s nieuwe ‘dual-purpose’ motor een lichtgewicht frame. Volledig gericht op het leveren van optimale grip en een motorblok dat veel en bruikbare kracht levert over het hele vermogensgebied. De CRF450L biedt maximaal off-road plezier voor de hobbyrijder en is tegelijkertijd straatlegaal met een zijsteun, groter volume van de tank en LED-verlichting. Duurzame en kwalitatief hoogstaande onderdelen met lange onderhoudsintervallen – met een eerste grote onderhoudsbeurt bij 32.000 km – bieden een zorgenvrije rij-ervaring aan de eigenaars.
CRF450R
De Honda CRF450R krijgt een grote boost in prestaties: 1,8kW meer vermogen en 2Nm meer koppel met een sterkere vermogensafgifte over het volledige toerenbereik. Dit dankzij een vernieuwde cilinderkop, inlaat en uitlaat. De CRF450R krijgt ook het drievoudig instelbare HRC Launch Control en diverse updates op verschillende gebieden. Zo werd de ophanging verbeterd, is er een nieuwe remklauw vooraan, gewichtsbesparing (-0,9kg) en het nieuwe Renthal Fatbar stuur dat bevestigd is op klemmen die vier instelmogelijkheden toelaten.
CRF450RX
Net als de CRF450R crossmotor, krijgt de Honda CRF450RX cross-country een boos in het topvermogen en drievoudig instelbare HRC Launch Control. Het 18-inch achterwiel en de 8,5 liter benzinetank blijven behouden en er zijn stabiliteitsverbeteringen aan het frame, nieuwe settings voor de ophanging en ook het nieuwe Renthal Fatbar stuur dat bevestigd is op klemmen die vier instelmogelijkheden toelaten.
CRF250R
Eén jaar na de volledige vernieuwing van de CRF250R krijgt de kwartliter crossmotor een hele reeks updates op het vlak van prestaties en uiterlijk. Het vermogen onderin en in het middengebied krijgt een boost dankzij het 2 mm kleinere gasklephuis en andere profielen voor nokken en in- en uitlaatkanalen. Net zoals de Honda 450 krijgt de CRF250R drievoudig instelbare HRC Launch Control en drie rij-modi. Een nieuwe remklauw vooraan, het Renthal Fatbar stuur en de zwarte velgen maken de updates compleet.
CRF250RX
De nieuwe CRF250RX brengt nog meer diepgang in de Honda CRF off-road line-up. Net als de CRF450RX neemt de CRF250RX zijn motorcross broer, de CRF250R, als basis en voegt daar aanpassingen aan toe zoals het 18-inch achterwiel, 8,5 liter benzinetank en zachtere ophanging. Daardoor is hij geknipt voor het werk van een pure cross-country motorfiets. Hij krijgt ook de updates mee die de crossmotor krijgt voor 2019 en beschikt dus over drievoudig instelbare HRC Launch Control een nieuwe remklauw vooraan, het nieuwe Renthal Fatbar stuur en de zwarte velgen.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven