BMW Motorrad heeft in Duitsland aangekondigd de BoxerCup terug te brengen op de circuits, waarbij de R NineT Racer als daadwerkelijke racemotor zal worden ingezet. De races moeten in het bijprogramma van het Duitse IDM 2018 gereden worden, zoals eigenlijk al voor dit jaar het plan was, maar wat door tijdsdruk bij de organisatie niet op tijd lukte. In het begin van deze eeuw was er al een Boxercup, toen werd daarvoor nog de R1100RS gebruikt. De nu aangekondigde serie wordt dan ook “Boxercup 2.0” genoemd, waarbij dus de R NineT Racer als wedstrijdmotor is gekozen, waarmee voor coureurs van elke niveau mee te doen is.
Om van deze standaard nog niet zo racewaardige retro-straatmotor een echte circuitmotorfiets te maken worden de volgende zaken aangepast:
– Wilbers voorvork-aanpassingen
– Wilbers achterschokdemper
– Cilinderkopkappen, motorspoiler en achterzijde van Ilmberger
– Akrapovic uitlaat met titanium uitlaatbochten
– Brembo remblokken
– “High End” Müller Präzision verstelbare stuurdemper
– BMW Motorrad ABS met Racing-Software
Meer informatie over de nieuwe CUp-klasse volgt in augustus van dit jaar.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven