Nadat er al eerder beeld van een Chinese CF Moto 1250 politiemotor opdook, heeft de importeur in Australië nu bevestigd dat dit model ook als “gewone” motorfiets wereldwijd beschikbaar komt. Het nieuwe model wordt aangedreven door een 1278cc V-twin motorblok, wat in feite een flink aangepaste versie van het LC8-motorblok van de vorige generatie KTM’s is. CF Moto heeft daarvoor een licentie van KTM gekregen, als onderdeel van een veel grotere samenwerking tussen de twee bedrijven. Voor de zwaarste Chinese motor van dit moment wordt 140 PK en 120 Nm opgegeven, waarmee de Chinezen zich direct in de top van het motorische aanbod komen melden. Daarnaast wordt gemeld dat de nieuwe CF Moto een enorm TFT-kleurendashboard van 12,3 inch (!) zal hebben, zoals op onderstaande foto al zichtbaar is.
Terloops maakte KTM-eigenaar Pierer Mobility recent bekend dat in China ook een 750 Duke 750 Adventure, 750 Supermoto T gebouwd gaat worden voor de lokale markt, maar ook voor export.
Internationalisering KTM
CF Moto en KTM werken op meer vlakken samen, zo maken de Chinezen onder licentie de lichte Duke 125’s voor de Chinese markt, waarbij vanuit een joint venture met de naam CFMOTO-KTMR2R (CKM) wordt gewerkt. Daarbij is KTMR2R (Ready to Race) weer de Aziatische dochteronderneming van het Oostenrijkse merk, waarvan het Indiase Bajaj-conglomeraat weer voor 49% eigenaar is. Het ontwerp van de nieuwste CF Moto modellen wordt daarnaast door Kiska Design gedaan, een dochteronderneming van KTM-moederbedrijf Pierer Mobility en als zodanig al jaren verantwoordelijk voor de KTM- en Husqvarna designs. Begin deze maand opende de joint venture haar eerste Chinese fabriek in Zhejiang met een oppervlakte van zo’n 140.000 m2, in het bijzijn van hoge functionarissen van zowel CF Moto als KTM.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven