Norton Motorcycles presenteert vandaag een nieuwe versie van de reeds onder de vorige eigenaar gevoerde V4 SS superbike, die nu Norton V4 SV gaat heten. De nieuwe versie heeft een licht gewijzigd uiterlijk, maar levert wel wat prestaties in ten opzichte van de eerdere V4 SS. Gebleven zijn dan ook het gepolijste aluminium frame, de Brembo remmen, traction control, up & down quickshifter, keyless start, achteruitcamera, Öhlins NIC30 & TTXGP vering en de carbon kuip. Het TFT-kleurendashboard is er ook nog, maar dit kromp van 7 naar 6 inch.
Alle foto’s vindt u in een album op onze Facebookpagina: 2022 Norton Motorcycle V4 SV gallery
Ook gebleven is de 1200cc 72-graden V4, maar daavoor wordt nu geen 200 PK meer opgegeven, maar 185 bij 12.500 toeren. Het maximale koppel daalde van 130 naar 125 Nm. Vermoedelijk wil Norton hiermee problemen voorkomen die kunnen ontstaan bij overbelasting. Als drooggewicht geeft Norton 193 kilo op. Er zijn twee kleurstellingen: Manx Silver en gelakt zwart carbon zonder extra kleur. Bij de laatste versie horen ook carbon velgen van BST.
Het verhaal van Norton krijgt daarmee toch weer een wat nieuwe wending, na het failissement en de daaropvolgende overname en de rechtzaken om mogelijke fraude met pensioengelden. Daarna werd John Russel als interim-CEO naar voren geschoven om de oude zaken af te wikkelen. Daarna stelde TVS Dr. Robert Hentschel als nieuwe Chief Executive Officer (CEO) en die Vittorio Urciuoli als Chief Technical Officer (CTO) van Norton Motorcycles aan.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief