Voge breidt het modellenaanbod in diens 300 cc gamma verder uit met de nieuwe Voge 300 ACX. Het model is een scrambler op basis van de moderne retro de Voge 300 AC. Frame en motorblok zijn voor beide modellen dan ook identiek. Wat betekend dat de 300 ACX gebruik zal maken van het 292 cc ééncilinder motorblok. Dit blok produceert maximaal 26 Pk bij 8500 toeren per minuut en het maximale koppel van 23 Nm komt vrij bij 6500 toeren per minuut. Eigenaar Loncin claimt voor dit motorblok een verbruik van 1 op 32. Ook de bandenmaten blijven hetzelfde met 110/70-17 aan de voorzijde en 150/60-17 aan de achterzijde.
Om de scamblerlook te creëren zijn er uiteraard ook dingen aangepast. Het eerste wat hierbij opvalt is dat de gegoten wielen plaats hebben gemaakt voor spaakvelgen, waar een typische grovere softroad band omheen ligt. Door de veerwegen aan de voorkant met 10 millimeter te vergroten, komt de zadelhoogte op 798 millimeter, waarbij er ook iets meer grondspeling ontstaat. Hoeveel dit dan precies is, wordt echter niet vermeld.
Daarnaast zijn de aanpassingen vooral uiterlijk. Zo is de ACX voorzien van een klein ruitje, ander kleurenschema en een nieuw zadel. Het zadel bestaat nu uit één stuk, in plaats van twee losse delen, en het leer is in een patroon gestikt. Daarnaast is de nummerplaathouder verplaatst van de hugger bij het achterwiel naar onder het zadel.
Zoals eerder aangegeven blijft de rest van de motor dus exact gelijk. Waardoor de Voge 300 ACX dus komt met LED-verlichting, een USB aansluiting en Bosch ABS.
Vooralsnog is de ACX enkel te koop in Spanje voor een prijs van €4195,-. De verwachting is echter dat het model door heel Europa beschikbaar zal worden.
Foto: Voge Spanje
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief