Ducati heeft vandaag de nieuwe 2024 V4 RS gepresenteerd tijdens een livestream Wereldpremière als eerbetoon aan het 20-jarig jubileum van de Multistrada. De sportiefste, meest geavanceerde en exclusieve Multistrada ooit zoals Ducati dat zelf verwoord.
Limited edition
Deze limited edition uitgave is uitgerust met de Desmosedici Stradale-motor met droge koppeling en speciale elektronische kalibraties afkomstig van de Panigale V4.
De V4 RS is voorzien van hoogwaardige componenten, zoals carbon onderdelen en een titanium achterframe waardoor het gewicht gereduceerd wordt. Het opvallende design is ontworpen door Centro Stile en bevat verwijzingen naar de MotoGP. De V4 RS wordt geproduceerd in een genummerde serie en het nummer wordt weergegeven op een plaatje op de kroonplaat.
Prestatie en uitrusting
De V4 RS is uitgerust met de 1.103 cc Desmosedici Stradale-motor dat een maximaal vermogen levert van 180 pk bij 13.500 toeren dat voor een mooie sound moet zorgen dankzij de droge koppeling en het speciaal voor de V4RS ontwikkelde Akrapovič-uitlaatsysteem. Met een Euro 5+ homologatie is de V4 RS ook klaar voor de toekomst. De Multistrada is voorzien van Öhlins-vering, een aluminium swingarm en gesmede velgen. Het RS-logo, ontworpen door Centro Stile, is een kenmerkend element van het model en wordt weergegeven in de livery, op de sleutel en op het dashboard.
Elektronica
Op het gebied van elektronica is de V4 RS uitgerust met geavanceerde systemen, zoals Adaptive Cruise Control (ACC) en Blind Spot Detection (BSD) dankzij radar-technologie. Het elektronische pakket omvat ook Power Modes, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC) en Ducati Quick Shift Up&Down. Deze systemen zijn geïntegreerd in vier Riding Modes, namelijk Race, Sport, Touring en Urban. Het dashboard heeft nieuwe graphics en toont informatie over de instellingen van de verschillende systemen.
Chassis
Het chassis van de V4 RS is ontwikkeld rondom het straatgerichte 17-inch voorwiel en zorgt voor precisie en reactievermogen bij sportief rijden. De V4RS heeft Marchesini gesmede aluminium wielen en Pirelli Diablo Rosso IV Corsa banden. De Öhlins Smart EC 2.0 vering is afgestemd op sportief gebruik en past zich automatisch aan de rijstijl van de bestuurder aan. De rempartij is afgeleid van de Panigale V4 en wordt aangestuurd door het Bosch-Brembo ABS 10.3ME Cornering-systeem.
De Multistrada V4 RS is verkrijgbaar in een exclusieve Iceberg White livery en zal vanaf januari 2024 verkrijgbaar zijn bij Ducati-dealers. Ducati biedt ook een breed scala aan accessoires om de V4 RS verder aan te passen en te verbeteren.
Belangrijkste standaarduitrusting
- 1.103 cc Ducati Desmosedici Stradale motor met klepspeling controle om de 30.000 km*
- Aluminium monocoque frame en aluminium enkelzijdige achterbrug
- Titanium achtersubframe*
- Koolstofvezel details
- Öhlins Smart EC 2.0 semi-actieve elektronische ophanging met “event based” systeem
- Wielweg 170-170 mm
- 17″ Marchesini gesmede aluminium wielen met Pirelli Diablo Rosso IV Corsa banden maat 120/70 ZR17 voor en 190/55 ZR17 achter
- Bosch-Brembo ABS 10.3ME Bochtenremsysteem
- 330 mm diameter voorste schijven met Brembo Stylema 4-zuiger radiale remklauwen
- Full LED koplamp met DRL en Ducati Cornering Lights (DCL)
- TFT-dashboard met 6,5″-kleurenscherm met speciale graphics en display*
- Bosch traagheidsmeeteenheid (IMU)
- 4 vermogensmodi (vol, hoog, gemiddeld, laag)
- 4 rijmodi (race, sport, touring, urban)
- Radartechnologie voor en achter (Adaptive Cruise Control en Blind Spot Detection)
- Ducati Wheelie Control (DWC)
- Ducati Tractiecontrole (DTC)
- Motorremregeling (EBC)
- Handsfree starten
- Ducati Connect met telefoon-, muziek- en kaartnavigatortoepassingen
- Ducati Quick Shift (DQS) omhoog en omlaag
- Voertuig hold control (VHC)
Share
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven