Triumph heeft met de Scrambler 400XC in India het vierde model in de 400-lijn uitgebracht, dat zijn er twee meer dan in Europa. In India is er, naast de Speed 400 en Scrambler 400X die hier ook verkocht worden, ook nog een Speed T4 die in Europa niet te koop is. De 400’s worden in India lokaal gebouwd bij Bajaj, tevens de lokale productiepartner èn grootaandeelhouder van KTM.
Triumph 400-range
Met de komst van de XC is er nu voor de 400’s een echte range, beginnend met de Speed T4 van (omgerekend) 2100 euro. Dit instapmodel is voorzien van een iets tammer getunede eencilinder, een ‘ouderwetse’ telescoopvoorvork en met stalen onderdelen waar de duurdere Speed 400 aluminium gebruikt. Die Speed 400 kost daarom 2600 euro nieuw in de showroom. Dan volgt de Scrambler 400 X van 2800 euro, waar nu de Scrambler 400XC, met tubeless spaakwielen en wat andere mooiere onderdelen, nu dus nog boven komt met een verkoopprijs van 3100 euro.
Lichte retro’s scoren
De lichte retro-modellen van grote merken doen het in India enorm goed; vorig jaar werden er bijvoorbeeld bijna 30.000 Triumph 400’s verkocht. Modellen als de genoemde Triumph’s, maar ook de Harley-Davidson X440 en vooral de hele 410-line-up van marktleider Royal Enfield, worden door de stijgende welvaart daar steeds populairder.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven