Op de EICMA in november vorig jaar presenteerde Moto Morini vier nieuwe 2025-modellen, waardoor de upgrade van misschien wel het belangrijkste model wat ondersneeuwde. Nu komt het Chinese motormerk voor modeljaar 2025 dan ook -ietwat onverwachts- met de X-Cape 700 in twee nieuwe versies, als EURO5+ opvolgers van de X-Cape 650.
Zoals de nieuwe type-aanduiding al doet vermoeden, betreft de belangrijkste upgrade het motorblok, waarvan de cilinderinhoud van 649 cc groeide naar 693 cc. Het maximale vermogen is nu 71 pk, dat is 11 pk meer dan de 650, en het maximale koppel steeg van 54 naar 68 Nm. Het gewicht blijft gelijk op 213 kilo rijklaar.
Artikel gaat verder onder de foto’s
Twee versies
Het stalen buizenframe blijft de basis van het rijwielgedeelte, met een volledig instelbare 50 mm Marzocchi voorvork en een schokdemper met instelbare veervoorspanning en uitgaande demping. De remmen komen van Brembo. De nieuwe X-Cape 700 wordt standaard in de kleur zwart geleverd op lichtmetalen 17″ en 19″ wielen met straatbanden, maar ook optioneel in het wit of rood met spaakwielen in dezelfde maten en Pirelli Scorpion Rally STR-banden. Die versies hebben ook een losse unit voor verstelling van de veerspanning van de achtervering.
De standaarduitrusting omvat verder LED-verlichting rondom, USB- en USB-C-oplaadpoorten, handkappen en een middenbok. Het handmatig verstelbare windscherm en het nieuwe dashboard zijn ook het vermelden waard.
De Nederlandse prijs is bij importeur MotoMondo nog niet bekend, wel wordt gemeld dat de nieuwe 2025 Moto Morini X-Cape 700 op Motorbeurs Utrecht zal staan.
Technische gegevens (USA)
Engine type: | liquid-cooled Inline Twin 4-stroke, DOHC 8-Valve |
Displacement: | 693 cc |
Bore x stroke: | 83mm x 63mm |
Compression ratio: | 11.6:1 |
Maximum torque: | 68 Nm @ 6500 rpm |
Maximum power: | 70 HP @ 8500 rpm |
Maximum speed: | 185 Km/h |
Emission level: | EURO5+ |
Dimensions (lxwxh) | 2200 x 900 x 1390 mm |
Wheelbase: | 1490 mm |
Seat height: | 820 mm standard seat |
Fuel tank capacity: | 18 liters |
Frame: | Steel |
Swingarm: | Aluminum |
Front suspension: | Marzocchi 50mm inverted forks with 175 mm travel, adjustable for preload, compression and rebound damping. |
Rear suspension: | KYB Shock with 165 mm travel, adjustable for preload and rebound damping. |
Front brake: | Double disc 298 mm, floating calipers, 2 pistons |
Rear brake: | Single 255 mm disc, 2 pistons |
Abs: | BOSCH ABS 9.1 |
Front tire: | 110/80-19M/C Pirelli Scorpion Rally STR |
Rear tire: | 150/70-17M/C Pirelli Scorpion Rally STR |
Dry weight: | 213 kg |
Curb weight: | 233 kg |

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven