De nieuwe Moto Morini Corsaro 750 is Art in motion, ongeëvenaarde aanwezigheid op de weg, pure emotie.
Het nieuwe Trivolzio-project van de fabrikant is een herinterpretatie van het historische model van het merk, de Corsaro, die de waarden uit het verleden belichaamt en tegelijkertijd bepalende elementen van Moto Morini’s toekomst tot uitdrukking brengt.
De Corsaro 750 staat voor Italiaanse smaak, traditie, mechanische integriteit, technologie en degelijkheid. De motor wordt aangedreven door de nieuwe Moto Morini 90° V-twin 750 cc, een meesterwerk van techniek en kracht. De motor is voorzien van innovatieve oplossingen zoals het dry sump, dat de afmetingen van de motor compacter maakt, en de karakteristieke krukas met contrarotatie, die voordelen biedt op het gebied van rijdynamiek: uitzonderlijke prestaties om de meest opwindende rijervaringen te garanderen.
Het ontwerp van de Corsaro 750 is erop gericht om de motorfiets uniek en direct herkenbaar te maken, de vier lichtpunten met DRL-functie vertegenwoordigen de nieuwe kenmerkende verlichting van het Corsaro-gamma.
Hij belichaamt een perfecte harmonie van zijn elementen, wat een sterke visuele impact genereert. De technische keuzes die zijn gemaakt bij de bouw van deze motorfiets, dienen ook als stilistische ingrediënten en vormen de sleutel tot het begrijpen van het project: alle mechanische onderdelen spelen een belangrijke functionele en esthetische rol en benadrukken de schoonheid en ziel van de motorfiets. Veel technische oplossingen zijn opzettelijk zichtbaar gelaten, waardoor het ontwerp tot het uiterste wordt gedreven en de ware essentie van naked motorcycles wordt herontdekt.
Onnodig koetswerk is geminimaliseerd om de visuele focus te leggen op technische componenten en mechanische elementen, die perfect geïntegreerd zijn om het uiterlijk van het model te creëren met samenhangende volumes en sterke lijnen.
Een duidelijk voorbeeld is de geïntegreerde olietank in de achterkuip met een externe inspectiedop.
Het ontwerp wordt gekenmerkt door mechanische soliditeit die vakkundig wordt geïnterpreteerd in de lijnen van de carrosserie: de tank, met zijn gedurfde vormen, is gespierd en nodigt de rijder uit om hem te omarmen tijdens sportieve ritten. Het profiel van de motorfiets is compact en de proporties zijn vanuit elke hoek evenwichtig.
Het aluminium frame vormt een dominant stijlelement, dat mechanisch verbonden is met het subframe achter en het secundaire stalen frame, en onthult de compacte V-cilinders van de motor, het nieuwe kloppende hart van dit model.
Dankzij de afmetingen van het rijwielgedeelte is de motorfiets wendbaar in elke situatie en biedt hij een nauwkeurig en plezierig rijgedrag. Rijden op de Corsaro 750 is een feest van puur rijplezier.
De nieuwe Moto Morini Corsaro 750 is de perfecte keuze voor rijders die op zoek zijn naar een compromisloze combinatie van prestaties, stijl en wendbaarheid.
Hij is ook geschikt voor jongere rijders: naast de standaard 96 pk versie zal de 750cc tweecilinder motor beschikbaar zijn in een beperkte 48 pk versie voor diegenen die nog geen A-rijbewijs hebben.
TECHNISCHE SPECIFICATIES
ALGEMENE AFMETINGEN
Lengte x Breedte x Hoogte: 2170x855x1250 mm
Wielbasis: 1462 mm
Drooggewicht: < 200 kg
Zithoogte: 820 mm
FRAME
Gemengd aluminium/steel
Achterbrug: aluminium
BREMBO BRAKING SYSTEM
Voorrem: dubbele 320 mm schijven met monoblock remklauwen
Achterrem: enkele schijf van 220 mm met vast remklauw
ABS
VERING
Voor: volledig verstelbare omgekeerde vork
Achter: progressieve hefinrichting met in de achterbrug gecomprimeerde schokdemper
WIELEN
Voor: 3,5×17” Aluminium
Achter: 5,5”x17 Aluminium
BANDEN
Voor: 120/70-R17
Achter: 180/55-R17
MOTOR
Motor Type: 90° V-twin
Verplaatsing: 749 cc
Boring x Slag: 90 mm x 58.9 mm
Smering met droog carter
Contraroterende krukas
Maximum Power: 96 hp / 70.5 kW (A3) 48 hp / 35 kW (A2)
Maximum Speed: > 210 km/h
Emissie: Euro5+
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven