Skip to main content

Nieuw: 2024 Ducati DesertX Rally

Ducati heeft vandaag tijdens editie nummer drie van Ducati’s World Première het doek van een nieuw model afgehaald, de Ducati DesertX Rally. De DesertX Rally is duidelijk een afgeleide van de DesertX maar dan een stuk stoerder. Wel hetzelfde motorblok en ogenschijnlijk ook hetzelfde frame en sub-frame maar de DesertX Rally is duidelijk een motor die gemaakt is om flink offroad te gaan rijden.

Professionele off-road vering

De motor biedt 20 mm extra veerweg, vóór een totaal van 250 mm voor en 240 mm achter. Zowel de 48 mm gesloten cartridge voorvork als de 46 mm achterschokdemper zijn geproduceerd in samenwerking met KYB. De DesertX Rally pronkt met een technologie die wordt gebruikt op MX- en enduromotoren en die homogeen gedrag en de nodige ondersteuning garandeert, zelfs bij het meest extreme gebruik.

Lichtere, meer technische wielen

De DesertX Rally is efficiënter in off-road gebruik dankzij wielen die lichter en technischer zijn, met gefreesde massieve naven, spaken van carbonstaal en Takasago Excel-velgen met hoge weerstand. Het voorwiel behoudt zijn afmeting van 21″x2.15″, terwijl het achterwiel smaller is dan dat van DesertX, met een afmeting van 18″x4″.

Lichtere onderdelen

De DesertX Rally is efficiënter in off-road gebruik dankzij zijn speciale wielen, carbon carterbeschermplaat en een gefreesde aluminium achterrem- en versnellingspedaal. Hij weegt bijna hetzelfde als DesertX (slechts 1 kg meer), maar de rijsensatie is compleet anders.

Off-road Spirit

De DesertX Rally is nog efficiënter in off-road gebruik dankzij de hoogwaardige onderdelen. De remleiding aan de voorkant is gesplitst om de montage van het hoge spatbord mogelijk te maken. De Öhlins-stuurdemper is verstelbaar en direct aan het stuur bevestigd. De versnellingspook en het achterrempedaal zijn van billet aluminium. De carterbeschermplaat is van gesmeed carbon, steviger dan de standaard DesertX en lichter dan de versie die momenteel verkrijgbaar is als Ducati Performance accessoire voor de DesertX. 

Speciale gekleurd kunststof

Het kunststof is in de massa gekleurd en ongelakt, zodat eventuele krassen veel minder zichtbaar zijn. De graphics zijn zelfklevend, in dik PVC, om de oppervlakken van de motor beter te beschermen en meer ruimte te bieden voor maatwerk. De kleuren en graphics van de nieuwe livery komen overeen met die van de DesertX waarmee Antoine Meo zegevierde in de Erzbergrodeo.

De 2024 Ducati DesertX Rally is vanaf januari bij de dealer en heeft een prijs van €25.490,-

Klik HIER om de presentatie van de Ducati DesertX Rally terug te kijken.

TypeDucati Testastretta 11°, L-Twin cilinders, Desmodromisch kleppenstelsel, 4 kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud937 cc
Boring X Slag94 x 67.5 mm
Compressieverhouding13.3:1
Vermogen110 pk (81 kW) @ 9,250 tpm
Koppel92 Nm (9.4 kgm) @ 6,500 rpm
BrandstofinjectieBosch elektronisch brandstofinjectiesysteem, Ø53 mm gasklephuizen met ride-by-wire systeem
UitlaatRoestvrijstalen enkele demper met katalysator en 2 lambdasondes
Versnellingsbak6 versnellingen
Primaire AandrijvingRecht afgesneden tandwielen, verhouding 1.85 : 1
EindaandrijvingKetting, voortandwiel Z15, achtertandwiel Z49
KoppelingHydraulisch bediende slipperkoppeling en zelf-servo natte meervoudige platenkoppeling.
FrameStalen buizen trellis frame
VoorveringKYB Ø 48 mm upside-down-voorvork, gesloten cartridge, compressie en rebound instelbaar, Kashima-coating op de buitenbuizen, DLC-behandeling op de binnenbuizen
VoorwielSpaakvelgen, 2.15”x21”
VoorbandPirelli Scorpion Rally STR 90/90 – 21 M/C 54V M+S TL (A)
AchterveringKYB-monoshock, Ø 46 mm zuiger, volledig verstelbaar (compressie en rebound bij hoge en lage snelheid), voorbelasting afstelbaar, aluminium dubbelzijdige achterbrug
AchterwielSpaakvelgen, 4”x18”
AchterbandPirelli Scorpion Rally STR 150/70 R18 M/C 70V M+S TL
Veerweg (voor/achter)250 mm / 240 mm
Voorrem2 x Ø 320 mm semi-zwevende schijven met aluminium flens, radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen met 4 zuigers, Bosch Cornering ABS
AchterremØ 265 mm schijf, Brembo zwevende remklauw met 2 zuigers, Bosch Cornering ABS
Instrumentenpaneel5’’ TFT kleurendisplay
Zithoogte910 mm
Grondspeling280 mm
Wielbasis1625 mm
Balhoofdhoek27,6°
Naloop122 mm
Inhoud brandstoftank21 liter
VeiligheidsuitrustingRiding Modes, Power Modes, Engine Brake Control (EBC), Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati wheelie control (DWC), Ducati brake light (DBL)
StandaarduitrustingDucati Quick Shift up/down (DQS), Cruise control, volledig LED-verlichtingssysteem, DRL, USB-aansluiting, 12V-aansluiting, richtingaanwijzers met automatische uitschakeling, Öhlins verstelbare stuurdemper.
Garantie48 maanden, onbeperkte kilometers
Onderhoud en periodieke service15.000 km / 24 maanden
Controle klepspeling30,000 km
Verbruik5.6 l/100 km

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws