Zoals verwacht heeft Triumph zojuist een 2021-straatversie van haar 900 Tiger driecilinder laten zien, die weliswaar een 850 typeaanduiding krijgt, maar die over exact hetzelfde 888cc motorblok als de 900 beschikt. Het straatmodel is uitgerust met een 5-inch TFT-scherm, Marzocchi-vering en Brembo Stylema-remklauwen op 320 mm schijven. Het ABS kan niet worden uitgeschakeld en is geen bochten-ABS, de tractiecontrole kan wel worden aangepast met de twee meegeleverde rijmodi (Road en Rain). De Tiger 850 sport kost in Nederland € 12.950,-,
Engine Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder |
Displacement | 888 cc |
Bore x Stroke | 78,0 mm x 61,9 mm |
Compression | 11,27:1 |
Maximum Power | 84 hp at 8500 rpm |
Maximum Torque | 82 Nm at 6,500 rpm |
Fuel System | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system, side mounted stainless steel silencer |
Final Drive | O-ring chain |
Clutch | Wet, multi-plate, slip & assist |
Gearbox | 6 speed |
Frame | Tubular steel frame, bolt on sub frame |
Swingarm | Twin-sided, cast aluminum |
Front Wheel | Cast alloy, 19 x 2.5 in |
Rear Wheel | Cast alloy, 17 x 4.25 in |
Front Tire | 100/90-19 |
Rear Tire | 150/70R17 |
Front Suspension | Marzocchi 45mm upside down forks |
Rear Suspension | Marzocchi rear suspension unit, manual preload adjustment |
Front Brakes | Twin 320mm floating discs, Brembo Stylema 4 piston Monobloc calipers. Radial front master cylinder, ABS |
Rear Brakes | Single 255mm disc. Brembo single piston sliding caliper, ABS |
Instruments | 5″ TFT screen |
Length | 2248 mm |
Width (Handlebars) | 830 mm |
Height Without Mirrors | 1410-1460 mm |
Seat Height | 810-830 mm |
Wheelbase | 1556 mm |
Rake | 24.6 ° |
Trail | 133.3 mm |
Dry weight | 192 kilo |
Fuel Tank Capacity | 20 liter |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief