Skip to main content

Nieuw: 2021 MV Agusta Brutale 1000 RR

Voor 2021 heeft MV Agusta de Brutale 1000 RR ook geschikt moeten maken voor Euro-5. Qua specificaties is er niets gewijzigd. Waardoor de Brutale 1000 RR nog steeds 208 Pk op 186 kilogram heeft. Het maximale vermogen van 208 Pk komt vrij bij 13.000 toeren per minuut, terwijl het maximale koppel van 116,5 Nm vrijkomt bij 11.000 toeren per minuut. Hiermee is de MV Agusta in staat om 300 kilometer per uur te halen. Een absurd hoge snelheid voor een nakedbike.

Tot zover lijkt er niet veel veranderd. Toch geeft MV Agusta aan dat het motorblok van de Brutale 1000 RR onder handen is genomen. Zo is de timing van de kleppen aangepast, waardoor er meer koppel beschikbaar zou zijn in het midden en lage toerengebied. Om de interne wrijving verder terug te dringen zijn daarnaast de klepstoters aangepakt. Deze zijn nu voorzien van een Diamond Like Carbon (DLC) coating, die een dunne harde laag achterlaat.
Verder is de versnellingsbak verstevigd, juist om deze betrouwbaarder te maken tijdens het gebruik van de Launch Control. Tijdens het gebruik van de Launch Control zorgt de Front Lift Control (FLC) ervoor dat wheelies lang aangehouden kunnen worden. MV Agusta claimt dat dit systeem de wheelie niet stopt, maar juist controleert. Iets wat we tijdens de test van de 2020 MV Agusta Brutale 1000 RR al even mochten ervaren. Voor 2021 is de Brutale 1000 RR daarnaast voorzien van een nieuwe IMU unit, die alle veiligheidssystemen regelt. Nieuw is ook MK100 Continental bochten ABS module.
Daarnaast biedt MV Agusta een zeer uitgebreide app, waarmee de motor volledig in te stellen is via de smartphone. Waarbij MV Agusta ook nog de mogelijkheid biedt om via de app turn-by-turn navigatie op het 5,5 inch TFT display van de Brutale te tonen.
Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws