Benelli heeft voor 2021 de Leoncino en Leoncino Trail vernieuwd. Afgelopen november presenteerde Benelli al de 2021 800 cc variant van de Leoncino. Om aan de nieuwe euro-5 norm te voldoen heeft Benelli nu dus ook de 500 varianten van de Leoncino aangepakt. Motorisch heeft Benelli een aantal zaken aan moeten passen om aan de nieuwe emissie-norm te voldoen. Zo zijn er aanpassingen gedaan aan de ECU en het uitlaatsysteem. Om de uitstoot bij een koude start terug te dringen is de Leoncino nu ook voorzien van een secundaire luchtpomp.
Benelli geeft aan dat de aanpassingen geen effect hebben gehad op het vermogen. Het blok levert dus nog steeds 48 Pk bij 8.500 toeren per minuut en 46 Nm koppel bij 6.000 toeren per minuut. Door de aanpassingen in de ECU en de verkorte versnellingsbakverhoudingen claimt Benelli daarnaast een meer vloeiende vermogensafgifte.
Daarnaast zijn er qua uiterlijk een aantal kleine aanpassingen gedaan. De karakteristieke leeuw op het spatbord is nu zwart in plaats van zilverkleurig. Verder is het zadel voor de reguliere Leoncino en de Trail ook nieuw. De plastic kap op de tank is vanaf modeljaar 2021 meegespoten in de kleur van de motorfiets zelf. Voor de Trail geldt ook dat er decoratief enkele stickers zijn aangebracht.
Prijstechnisch lijkt er niets te veranderen, ook al heeft benelli de prijslijst voor 20201 nog niet bekend gemaakt. Dit zou beteken dat de reguliere Leoncino leverbaar is vanaf €7.099,- terwijl de Leoncino Trail €7.599,- moet kosten.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven