De reeds eind vorig jaar aangekondigde Benelli Leoncino 800 en Leoncino Trail 800 zijn nu officieel gepresenteerd als 2021 Euro5-modellen. De retro-scrambler wordt geleverd met een 754cc vloeistofgekoelde viertakt-twin die 76,2 pk levert bij 9000 tpm en 68 Nm bij 6500 toeren. De in China gebouwde motorfiets heeft een vakwerkframe, 6-versnellingsbak, dubbele bovenliggende nokkenassen (DOHC), een gasklephuis van 43 mm, anti-hop koppeling en vier kleppen per cilinder. Qua uitrusting is er een TFT-dashboard, LED-verlichting, radiale Brembo monobloc remklauwen op dubbele 320 mm. remschijven, een 50 mm Marzocchi upside-down vork, benzinetank van 15 liter en 17 inch spaakwielen met 120/70-17 en 180/55-17 Pirelli MT60RS banden. De motor weegt ‘droog’ 215 kilo.
Op de 800 Trail-versie gaat de zithoogte van 805 mm naar 830 mm. De wielen op de hogere versie zijn 17 (achter) en 19 inch groot (voor), met 120/70 en 170/60 Pirelli Scorpion Rally STR banden.
Na de presentatie van de nieuwe 800cc-versie van de Benelli Leoncino 800 in november 2019, werd het even stil rondom het model, totdat in augustus 2020 meer nieuws uit China opdook. Het 800cc model is, na een 250 en 500 Leoncino, een serieuze stap op de Europese markt voor het voormalig Italiaanse merk, dat in 2005 door de Qianjiang Groep (QJ) is overgenomen. Recent kwam QJ nog in het nieuws als de partner die voor Harley-Davidson een licht 338cc in China gaat bouwen, terwijl in de Chinese fabrikant ook voor MV Agusta de distibutie in China op zich neemt.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven