2023 was een goed jaar voor MV Agusta. Zo is Pierer Mobility AG één jaar partner, is de productiecapaciteit vergroot tot 1000 units per maand, hebben de kopers van een MV Agusta nu 4 jaar fabrieksgarantie en is de 24/7 pechhulp ook beschikbaar voor een aantal landen. Nederland en België tot op heden niet maar MV Agusta geeft aan dat er meer landen zullen volgen dan de landen die wel voor de 24/7 pechhulp in aanmerking komen. Voor 2024 heeft MV Agusta het doel dat ze 200 officiële dealers heeft, dat er servicepunten zijn om de service naar de klant te verhogen, er nieuwe modellen komen zoals de Superveloce 1000 Serie Oro en ook de fabriek gaat weer open voor bezoek van enthousiastelingen.
Productielijn
CEO Timur Sardarov, over de nieuwe productielijn: “Ik ben zo enthousiast over de lancering van deze nieuwe lijn hier in onze historische fabriek in Italië, terwijl veel andere industrieën produceren in andere landen of zelfs de productie terugschroeven. Alle inspanningen die we de afgelopen jaren hebben geleverd komen samen en we zien nu een aantal zeer concrete resultaten, met groeiende aantallen en het toenemende succes van onze nieuwste modellen. Dit is niet alleen een investering in onze eigen activiteiten, maar ook in deze gemeenschap en in onze mensen.”
4 jaar fabrieksgarantie
Een andere cruciale mijlpaal werd geïntroduceerd in de eerste helft van 2023, toen MV Agusta een fabrieksgarantie van vier jaar lanceerde voor alle motoren van modeljaar 2023. Deze strategische beslissing weerspiegelt de toewijding van het merk aan een klantgerichte aanpak. De verlengde garantie verbetert niet alleen de klantervaring van MV Agusta, maar dient ook als een tastbaar bewijs van het onwrikbare vertrouwen van het bedrijf in zijn volledig in Italië gemaakte motorfietsen en de rigoureuze processen die elke motorfiets ondergaat.
Luca Martin, bestuurslid en COO van MV Agusta Motor S.p.A.: “Als we terugkijken op begin 2023 zijn we verbaasd over het aantal veranderingen, implementaties en verbeteringen die zijn doorgevoerd tijdens dit eerste jaar in samenwerking met KTM . Was het allemaal perfect? Nee. Wij streven altijd naar perfectie en zijn daarom trots op wat er is gedaan, maar zijn ons tegelijkertijd terdege bewust van wat nog verder verbeterd kan worden. We zijn ons er volledig van bewust dat onze klanten uitdagingen hebben ervaren, zoals de vertraging in de levering van onderdelen of het vernieuwde dealernetwerk dat geen optimale penetratie in het gebied heeft gehad. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om onze klanten en fans opnieuw te laten weten dat we naar hen luisteren, en dat elke beslissing van ons gebaseerd is op één uniek doel: onze klanten centraal stellen.”
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven