Nadat Honda op de Osaka Motorshow de Hawk 11 presenteerde, duurde het even tot de daadwerkelijke specificaties van het productiemodel bekend werden. Nu het model in Japan op de markt komt, blijkt dat het nieuwe platformmodel motorisch niet afwijkt van de Africa Twin en NT1100 zustermodellen: ook de Hawk 11 haalt 100 PK en 105 Nm uit de 1058cc tweecilinder. Ook het frame is gelijk, de retro-klassiek ogende Hawk 11 weegt daarbij 214 kilo, dat is wel beduidend minder dan de AT1100 en NT1100. Ongerekend kost de Hawk 11 in Japan 2000 euro minder dan de NT1100, indien dit ook voor Europa geldt zou de Hawk in Nederland rond de € 14.500 moeten kosten.
Verdere features van de Hawk 11 zijn een Showa SFF-BP (Big Piston) upsidedown voorvork, met een Showa schokdemper voor de aluminium swingarm. Het model staat daarbij, net als de NT1100 op 17 inch wielen en heeft een balhoofdhoek van 25 graden. Qua elektronica heeft ook de Hawk 11 drie vooraf ingestelde standen met instelbare traction control, vermogen, wheelie control en motorrem, maar er is ook de mogelijkheid die onafhankelijk van elkaar te configureren in een vierde stand.
Modelnaam | Honda Hawk 11 (8BL-SC85) |
Motormodel / type | Watergekoelde 4-takt OHC (Unicam) paralleltwin |
Cilinderinhoud | 1082 cc (92,0 x 81,4 mm) |
Maximaal vermogen | 102 PK (75 kW) / @ 7500 tpm |
Maximaal koppel | 104 Nm @ 6250 |
Chassis | Semi-dubbel wiegframe |
Balhoofdhoek/naloop | 25° / 98 mm |
Voorband | 120 / 70ZR17M / C (58W) |
Achterband | 180 / 55ZR17M / C (73W) |
Gewicht | 214 |
Inhoud brandstoftank | 14 liter |
L x B x H | 2190 x 710 x 1160 mm |
Wielbasis | 1510 mm |
Zithoogte | 820 mm |

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven