Middels een bericht voor de aandeelhouders heeft Harley-Davidson de 2e kwartaalcijfers en de doelen en uitgangspunten van reorganisatieplan“The Rewire/Hardwire” verder toegelicht. In juli van dit jaar kwamen er al meer details naar buiten met betrekking tot de reorganisatie en het inkrimpen van de line-up met 30 procent. CEO Jochen Zeitz zegt “tevreden te zijn met de behaalde resultaten in deze moeilijke en onzekere tijden”. De cijfers laten echter een flinke daling zien aan verkochte motorfietsen, tegenover het tweede kwartaal van 2019 (71.800) zijn er in 2020 maar liefst 27% minder motorfietsen verkocht (52.700). Ook is er dit jaar in Q2 een forse $121 miljoen dollar aan verlies geleden, waar vorig jaar nog $181 miljoen winst werd gemaakt.
Ook wordt het onderstaande financiële plaatje gemeld. De Rewire-resultaten en andere hoogtepunten aan het einde van Q2:
In het vierde kwartaal van 2020 moet de “The Hardwire” zijn intrede gaan doen, voor nu lijkt het vooral zoveel mogelijk schade beperken want ondanks de COVID-19 pandemie is 93% van de Harley-Davidson dealers wereldwijd gewoon open.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief