Harley-Davidson moet bijna 200.000 motorfietsen terugroepen. In totaal gaat het om 199.349 motoren die terug moeten naar de dealer. Het probleem dat kan op treden is dat het remlicht permanent kan blijven branden, ook na het beïndigen van de remactie. Dit kan zorgen voor verwarring bij andere weggebruikers, of een remactie kan simpelweg over het hoofd worden gezien, omdat het licht dus niet feller gaat branden. De oplossing is volgens Harley-Davidson eenvoudig door middel van een software update op te lossen.
Touring- en Trike modellen
De terugroepactie heeft betrekking op de bouwjaren 2018-2022. Meer specifiek gaat het om de touringmodellen gebouwd tussen 2 juli 2019 en 23 juni 2022, waaronder de CVO modellen. Het gaat hier om 167.795 motoren. Van de Trike modellen gaat het specifiek om 31.544 motoren, gemaakt tussen 6 juli 2018 en 23 juni 2022.
Op dit moment is er nog geen melding bij de RDW binnen over deze terugroepactie. Toch kunnen ook Nederlandse Harley-Davidson eigenaren er vanuit gaan dat zij terug moeten naar de dealer. Dit heeft er namelijk mee te maken dat de touring- en trike modellen uit dezelfde fabriek in York, Pennsylvania komen.
Foto: Rijtest 2019 Harley-Davidson Touring (Road King/Glide, Street Glide, Ultra)
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven