Skip to main content

Energica ziet verkoop ondanks Corona stijgen

In de afgeopen maanden heeft Energica 68% meer motoren weten af te zetten dan in dezelfde periode vorig jaar. De Italiaanse fabrikant van elektrische motorfietsen is hiermee één van de weinige merken die, ondanks de Corona-crisis en een productiestop van 25 maart tot 28 april, een groei ziet in het aantal verkopen. In februari wist Nieuwsmotor.nl al te melden dat de eerste maand van 2020 ook positief uitpakte voor Engergica, met een omzet van €1,4 miljoen. Waarmee al 40% van de omzet van geheel 2019 werd gehaald.

Giacomo Leone, verkoop- en marketing directeur, geeft aan dat het hervatten van de productie hier zeer belangrijk in is geweest. Met name om de klanten uit Europa, Azië en Amerika tevreden te stellen. Hij sluit af met de mededeling dat ook het dealernetwerk in het afgelopen jaar wereldwijd met 72% is toegenomen. Voor de groei in de Aziatische markt heeft Energica daarnaast in april een overeenkomst gesloten met Utomocorp, een grote distributeur van met name motorfietsen in Indonesië.
Op dit moment zit de groei echter met name in de Verenigde Staten, Nederland, Frankrijk en Duitsland. Kleine kanttekening bij de groei van 68% is echter dat het gaat om motorfietsen die geleverd zijn aan importeurs en dealers. Energica geeft niet aan hoeveel motoren hiervan daadwerkelijk aan particulieren verkocht zijn.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws