Bimota DB8: 1198 motor, biposto en goedkoper

Bimota heeft de motorwereld verrast met de onthulling van de DB8. Men verwachtte in de eerst instantie een naakte DB7. Met een biposto (tweezitter) en een lagere prijs is de insteek van Bimota de DB8 meer toegangkelijk te maken voor een groter publiek, in plaats van de Ducati Streetfighter killer die verwacht werd. Om de prijs acceptabel te houden wordt geen gebruik gemaakt van  exclusieve materialen zoals carbon fiber en titanium Ook voor de veringcomponenten worden geen high-end componenten van Marzocchi aan de voorzijde en Extreme Tech aan de achterzijde gebruikt. Degene die hoopte een naakte DB7 te kunnen kopen worden gerustgesteld door Bimota met de mededeling dat daar nog aan gewerkt wordt, maar deze zal een andere naam krijgen dan DB8.

BIMOTA DB8 ENGINE SPECS
Source: Ducati 1198 Testastretta Evoluzione, 4V 90°Twin-Cylinder
Displacement: 1198.4 cc
Cooling System: Liquid Cooled
Compression Ratio: 12.7±0.5:1
Maximum Power: 170 HP @ 9750 rpm
Maximum Torque: 96.9lbs•ft @ 8000 rpm
Exhaust System: 2-1-1, stainless steel

BIMOTA DB8 CHASSIS SPECS
Frame: Welded 39NiCrMo4 Tubing and Machined 6082 Aluminium Alloy Plates
Wheelbase: 1435 mm
Front Suspension: Marzocchi USD forks DLC fully adjustable
Rear Suspension: Extreme Tech Monoshock fully adjustable
Fuel Tank: 4.23 gallons (1.05 gallon reserve)
Total Weight: 178kg (392lbs)
Steering Angle: 25°
Seat Height: 800 mm
Overall Length: 2100 mm
Overall Width: 700 mm
Overall Height: 1115 mm
Ground clearance: 135 mm
Front Brake: Double 320mm Brembo floating disc, 4-pistons radial Brembo callipers, radial pumps
Rear brake: 220mm floating disc, 2-piston Brembo calliper
Front Tire: 120/70 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer
Rear Tire: 190/55 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer

bimota-db8-2010-1


Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal - Colofon

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven voor Nieuwsbrief