In China heeft Benelli onlangs de TRK 702 en TRK 702X onthult. De afgelopen maanden werd er door verschillende media al hevig over gespeculeerd zonder echte concrete informatie. Dat lijkt nu voorbij te zijn. Echter, voor de Europese markt is er nog geen officiële bevestiging of onthulling.
De TRK 702 heeft qua uiterlijk veel weg van zijn kleinere voorganger de TRK 502, maar dan net wat ‘voller’ en hoger. Deze 702 versie wordt aangedreven door een vloeistof gekoelde 693cc parallelle twin die goed is voor 75pk (56kw) bij 8500tpm met een koppel van 68.2Nm bij 6250tpm. Net als bij de TRK 502 komen er twee versies, een zogenaamde ‘Road’ versie (TRK 702) en een ‘Off-road’ versie (TRK 702X). De wegversie krijgt zowel voor als achter 17inch gegoten wielen, de off-road versie heeft aan de voorzijde een 19inch gespaakt wiel en aan de achterkant een 17inch gespaakt wiel. De grondspeling van de ‘X’ is 20mm hoger (210mm om 190mm) en ook de zithoogte is verschillend, 795mm voor de TRK 702 en 825mm voor de TRK 702X.
Naast een 20 liter benzinetank beschikken beide uitvoeringen standaard over (instelbare) KYB voor en achtervering, Bosch ABS, een TFT-display, remmerij van BREMBO en een slipperclutch. Verder valt er op de officiële Chinese Benelli website te lezen dat beide versies beschikken, of kunnen beschikken, over handvatverwarming en zadelverwarming. Het is helaas niet duidelijk of dit tot de standaard uitrusting zal gaan behoren.
Of en wanneer de TRK 702 naar Europa gaat komen weten we helaas nog niet. In China komt het nieuwe vlaggenschip, zoals ze hem zelf noemen, in ieder geval beschikbaar in drie kleuren.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven