Nadat in dit modeljaar de 350cc-versie van de MP3 driewieler van de prijslijst werd gehaald, is er nu een opvolger: de MP3 400, die daarmee tussen de 300 en 500 in komt. In feite is de 400-versie daarmee terug, want in het verleden was die type-aanduiding (en de 400LT) er al als voorloper van de huidige 500. Met de komst van de 400 groeit het motorblok met 80 cc, want de 350-versie was feitelijk kleiner qua cilinderinhoud dan de typeaanduiding beloofde. De nieuwe driewieler levert 26 kW (35,3 PK) bij 7000 tpm en 37,7 Nm bij 5500 toeren. Piaggio belooft ook verbeteringen qua motorprestaties, geluidsreductie, hitte en trillingen.
Hoofdreden voor de upgrade is de komst van de Euro5-homologatie, waar de 350 niet meer aan voldeed. De nieuwe eencilinder heeft een afmeting van 84 mm x 72 mm, goed voor 399 cc, een aardige groei vanaf de 330 cc van het model dat 350 werd genoemd. Die leverde nog 30 PK en 29 Nm. Qua uiterlijk is er weinig veranderd, ook de 400 heeft traction control en een “stop lock”, waarmee de driewieler overeind blijft staan bij stilstand. De standaardversie is de 400HPE, daarnaast is er nog een 400 HPE Sport-versie.. In Italië is het prijsverschil tussen de 300 en 400 zo’n 2300 euro.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven