2020 Bridgestone motorbanden: CR11, BT46, RS11, E50 Extreme

Voor 2020 heeft Bridgestone een aantal nieuwe motorbanden klaarstaan; de Batlax Classic Racing CR11, de Battlax BT46 retro-touringband, de Racing Street RS11 straat/circuitband en de BattleCross E50 Extreme offroadband. de officiële presentatie volgt op de EICMA in Milaan. begin november. 

De  Batlax Classic Racing CR11 heeft een duidelijk Nederlands tintje, hij is al gebruikt door het RoadRunner Classic Racing Team van Henk van der Mark en Dirk Brand, dei dan ook op de officiële persfoto’s figureren. De CR11 voldoet dan ook aan de Europese FIM-normen voor Maxi-Classic-racing en zorgt voor een supersnelle opwarming, een essentiële functie voor races waarbij de banden normaal niet makkelijk op temperatuur komen. Het profiel geeft een knipoog naar de raceband van Bridgestone, de Battlax Racing R11, die een constante grip en uitstekende prestaties garandeert. Dankzij de V-MS-Belt technologie zorgt de band voor uitstekende remstabiliteit en biedt meer feedback in bochten. Aan de achterzijde verhoogt de combinatie van hoogwaardige racecompounds in combinatie met 3LC-technologie ( 3 Layer Compound ) de prestaties op nat wegdek. De CR11 is beschikbaar vanaf maart 2020, in de maat 110/80 R18 voor de voorkant en 150/65 R18 voor de achterkant.

De Battlax BT46 dient als opvolger van de Battlax BT45, voor het eerst sinds de introductie ervan 22 jaar geleden. De Battlax BT46 heeft een omgekeerde V-vorm in het profiel om de krachten op de band tegen te gaan, ongelijke slijtage te verminderen en de rijder feedback en handling te bieden. De achterkant is verrijkt met een nieuwe silica-samenstelling voor maximale prestaties, grip en slijtage. De prestaties op nat wegdek zijn verbeterd, zonder de droge grip en de slijtvastheid te veranderen. Qua maten zijn er 21 maten voor de voorkant en 27 voor de achterkant, de tien belangrijkste maten komen vanaf januari 2020 op de markt, gevolgd door de andere maatvoeringen.

De nieuwe Racing Street RS11 is de opvolger van de RS10, deze nieuwe band met circuitmogelijkheden zit recent al onder de nieuwe Yamaha YZF-R1 voor 2020, maar zit ook standaard onder de Kawasaki H2, Suzuki GSX-R 1000 en vele anderen. Het nieuwe vlaggenschip van de Racing Street-categorie biedt vooral grip en geoptimaliseerde handling. Doel is om qua rondetijd twee seconden sneller dan zijn voorganger (RS10)  op een rondje van 2 minuten. Het is de eerste band voor de weg met Bridgestone V-MS-Belt-technologie (variabel monospiral belt)), afkomstig uit de racerij.  De Battlax Racing Street RS11 heeft een loopvlak om grip op droog wegdek te garanderen, op basis van de Bridgestone R11 raceband, maar aangepast om een ​​groter contactoppervlak te garanderen. De stijfheid en stabiliteit van de achterband worden verbeterd met de Cap & Base-compound. Voor zowel de voorkant als de achterkant werd 3LC-technologie gebruikt. De V-MS-Belt-technologie van Bridgestone optimaliseert de verdeling van de profielstijfheid op de achterband om de contactlengte op de schouder te vergroten en de grip bij hogere hellingshoeken aanzienlijk te verbeteren. De dunne koolstofdeeltjes in het achterste deel van de schouder verbeteren de grip, om de veiligheid van de berijder te garanderen, zelfs bij hoge snelheden en bij maximale hellingshoek. Beschikbaar vanaf maart 2020, in één maar voor de voorkant (120/70 ZR 17 M / C (58W)); en twee voor de achterkant (190/55 ZR 17 M / C (75 W) en 200/55 ZR 17 (78 W))

De Battlecross E50 werd geïntroduceerd in 2019 en kende een succesvol eerste jaar en won verschillende competities in verschillende enduro-categorieën. Op basis hiervan lanceert Bridgestone daarom nu een ​​nieuwe wedstrijdband voor extreme enduro . De nieuwe Battlecross E50 Extreme daagt het moeilijkste terrein uit: hij is voorzien van een zachte compound die speciaal is ontwikkeld om superieure grip en hoge trekkracht te garanderen. Het loopvlakpatroon bevat ook geavanceerde blokpositionering en dankzij Castle Block-technologie, die al aanwezig is in de E50-band, wordt het “rand” -effect gemaximaliseerd om extra tractie uit te oefenen. Beschikbaar vanaf januari 2020 in een enkele maat voor de achterzijde: 140/80 – 18 70M NHS .

 

 


Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal - Colofon

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven voor Nieuwsbrief