Op de vooravond van de Dutch MXGP op het TT-circuit van Assen hebben Honda’s fabrieksrijders Evgeny Bobryshev en Gautier Paulin de geheel nieuwe 2017 Honda CRF450R en CRF450RX onthuld. De ontwikkeling van de volledig nieuw ontworpen motoren heeft acht jaar in beslag genomen, zo geeft Honda tijdens de onthulling op het TT-circuit aan. De 2017 CRF450R is voorzien van een HRC-geïnspireerd blok, dat goed is voor 11 procent meer topvermogen en heeft een nieuwe aluminium frame en Showa 49mm voorvork gekregen. Daarnaast is het standaard voorzien van een titanium brandstoftank, zijn de kunststof delen totaal vernieuwd voor een radicaal nieuwe look en is een elektrische startmotor voor het eerst standaard.
Met de CRF450RX heeft Honda nu ook een race-klare enduro machine, die gebaseerd is op de CRF450R. De ‘X’ is voorzien van enduro-spec vering en er kan gekozen worden uit verschillende motormappings. Tevens heeft de ‘X’ een grotere brandstoftank, 18inch achterwiel, zijstandaard en is ook een elektrische startmotor standaard. Beide machines zullen dit weekend tijdens de MXGP op het TT-circuit van Assen aan het publiek getoond worden.
Specificaties 2017 HONDA CRF450R | |
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled 4-stroke single cylinder uni-cam |
Displacement | 449.7cc |
Bore ´ Stroke | 96.0mm x 62.1mm |
Compression Ratio | 13.5 : 1 |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | Fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 6.3 litres |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Ignition | Digital CDI |
Starter | Kick |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet multiplate |
Transmission Type | Constant mesh |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Type | Aluminium twin tube |
CHASSIS | |
Dimensions (L´W´H) | 2,183mm x 827mm x 1,274mm |
Wheelbase | 1,482mm |
Caster Angle | 27° 22′ |
Trail | 116mm |
Seat Height | 960mm |
Ground Clearance | 328mm |
Kerb Weight | 110.6kg |
SUSPENSION | |
Type Front | Showa 49mm coil spring fork (305mm) |
Type Rear | Showa monoshock using Honda Pro-Link system (133 stroke, 314mm axle travel) |
WHEELS | |
Type Front | Aluminium spoke |
Type Rear | Aluminium spoke |
Tyres Front | 80/100-21 Dunlop MX3SF |
Tyres Rear | 120/80-19 Dunlop MX3S |
BRAKES | |
Front | 260mm hydraulic wave disc |
Rear | 240mm hydraulic wave disc |
Specificaties 2017 HONDA CRF450RX | |
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled 4-stroke single cylinder uni-cam |
Displacement | 449.7cc |
Bore ´ Stroke | 96.0mm x 62.1mm |
Compression Ratio | 13.5:1 |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | Fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 8.5 litres |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Ignition | Full transistor |
Starter | Electric |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet multiplate |
Transmission Type | Constant mesh |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Type | Aluminium twin tube |
CHASSIS | |
Dimensions (L´W´H) | 2,175mm x 827mm x 1,274mm |
Wheelbase | 1,477mm |
Caster Angle | 27° 26′ |
Trail | 116mm |
Seat Height | 959mm |
Ground Clearance | 328mm |
Kerb Weight | 118kg |
SUSPENSION | |
Type Front | Showa 49mm coil spring fork (305mm stroke) |
Type Rear | Showa monoshock using Honda Pro-Link system (133 stroke, 3125mm axle travel) |
WHEELS | |
Type Front | Aluminium spoke |
Type Rear | Aluminium spoke |
Tyres Front | 90/90-21 Dunlop GeoMax AT81 |
Tyres Rear | 120/90-18 Dunlop GeoMax AT81 |
BRAKES | |
Front | 260mm hydraulic wave disc |
Rear | 240mm hydraulic wave disc |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven