Skip to main content

SilverLine motorverhuur stopt door schades, diefstallen en verduisteringen

De bekende motorfietsverhuurder SilverLine uit IJsselstein (bij Utrecht) stopt per 1 februari 2018 met haar verhuuractiviteiten. Dit als gevolg van het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren, waardoor er geen verzekering meer te krijgen is. Eigenaar Mark Stroop haalde in 2014 al eens het nieuws door zelf een verduisterde auto uit Irak terug te halen, maar het verzekeren van de vaak dure motoren, auto’s en cabrio’s die met klanten meegegeven werden, werd blijkbaar onmogelijk. De 20 motorfietsen die het bedrijf nog bezit, zijn te koop gezet. Tegenover Nieuwsmotor.nl legt Stroop uit waarom hij deze moeilijke beslissing moet nemen: 

“We verhuurden alleen maarr motorfietsen en cabriolet auto’s, het is wel heel erg jammer dat we daar nu, na bijna 25 jaar, mee moeten stoppen. Helaas is het zo dat we onze voertuigen niet meer verzekerd kregen. We zijn al een paar keer van verzekeraar gewisseld en hebben het zelfs op de verzekeringsbeurs geprobeerd, maar het aantal schades, diefstallen en verduisteringen bleef gewoon te groot. Verduistering was al uitgesloten van elke verzekeringspolis, waardoor ik vaak zelf voertuigen heb moeten terughalen die gehuurd waren maar niet teruggebracht werden. Dat deed ik zelf, ik ben daarvoor al heel vaak zelf mijn eigendom wezen terughalen in heel veel landen en in bepaalde wijken, met dat verhaal in Irak als uitschieter die de pers haalde. Helaas is het ook niet zo dat er alleen per ongeluk schade gemaakt werd. Er zijn regelmatig aanrijdingen met andere voertuigen geclaimd, waarbij het er toch sterk op leek dat het verhaal niet helemaal deugde, maar dat was dan vaak niet te bewijzen. Wel zijn we met de verhuur van driewielers gestopt, we hadden op een gegeven moment 13 Piaggio MP3’s en 9 Can Am Spiders, maar die zijn werkelijk allemaal total loss gereden. Tussen de 40 motoren en de 10 cabrio’s die we verhuurden was trouwens relatief weinig verschil in het aantal schades, maar bij de cabrio’s had je wel snel een groter schadebedrag. 

Het is erg jammer dat het zo moet gaan, maar als ondernemer kom ik straks zeker weer ergens terug. Ik ga de komende maanden de zaken eerst netjes afwerken. Er lopen nog wat schades, we hebben nog wat debiteuen en er zijn nog klanten die bijvoorbeeld een waardebon bezitten, dat wordt allemaal netjes geregeld als ze even contact opnemen.”


Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws