BMW Motorrad leverde in de eerste helft van 2021 in totaal 107.610 motorfietsen en motorscooters aan haar klanten uit, een groei van maar liefst 40,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2020. Voor het tweede kwartaal van 2021 was de verkoopstijging in vergelijking met vorig jaar zelfs nog veel groter; in de maanden april, mei en juni leverde men 65.018 motoren uit, dat was 55,1% meer dan in 2020, toen corona de verkopen zeer zwaar hinderde.
Dit is het beste verkoopresultaat in het eerste halfjaar (H1) ooit voor de Duitse motorfabrikant. Volgens de fabrikant zelf ligt de basis voor dit succes in het sterke productaanbod qua modelvariatie en de marktintroductie van maar liefst acht nieuwe modellen in de eerste zes maanden van het jaar. In Nederland is dat nog niet het geval, daar zien we juist dat de R1250GS steeds maar weer belangrijker wordt voor het motormerk, terwijl de andere modellen het lastiger lijken te hebben.
Met de wereldpremière gisteren van de nieuwe, volledig elektrische BMW CE 04, breidt BMW Motorrad haar productportfolio uit, al is de markt voor elektrische motorscooters een zeer ingewikkelde, zo bewees de C Evolution van BMW al eerder.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven