• Home
  • Motornieuws
  • CEO Yamaha Europe: excuses voor lange wachttijden levering nieuwe motoren

CEO Yamaha Europe: excuses voor lange wachttijden levering nieuwe motoren

In een videoboodschap voor klanten, dealers en geïnteresseerden heeft Eric de Seynes, President & CEO van Yamaha Motor Europe, officieel aangegeven dat er problemen zijn met de levering van nieuwe motorfietsen, als gevolg van een aantal door hem specifiek benoemde redenen. Nieuwsmotor deed recent al eerder verslag van de leveringsproblemen die de hele motorbranche ondervindt, maar (bijna) alle merken wilden daarop geen officiële reactie geven. Yamaha Motor Europe (YME) komt nu als eerste grote motormerk met een statement, waarin in ieder geval de vertragingen worden bevestigd en uitgelegd. Volgens de Seynes verbetert de situatie zich wel, maar een tijdspad wordt niet gegeven, net zomin als dat er over mogelijke prijsstijgingen wordt gesproken. Wel biedt De Seynes, in de Japanse traditie, zijn excuses aan voor de vertraagde leveringen van nieuwe motoren en andere Yamaha-Motor producten. Hieronder een transcript van de videoboodschap van De Seynes. 

Voice Script Video Message: Eric de Seynes- President & CEO Yamaha Motor Europe N.V.

Beste klanten, beste Yamaha-dealers, na een moeilijk 2020 dachten we dat het ergste deel van de coronaviruspandemie achter de rug was, zowel voor de volksgezondheid als voor ons bedrijf. De aanvankelijke vooruitzichten voor 2021 waren en blijven heel positief. De vraag herstelt zich sinds afgelopen zomer aanzienlijk. Daarbij komt nog de ondersteuning van ons sterke en toegewijde dealernetwerk, met veel nieuwe verwachte producten.
Helaas blijken onze verwachtingen niet helemaal uit te komen. Nu 2021 echt is begonnen en duidelijk wordt wat de langetermijngevolgen van de coronavirus-pandemie voor de toeleveringsketen zijn, blijkt het moeilijk te worden om te voldoen aan onze belangrijkste plicht: voldoende producten aanleveren via ons uitgebreide dealer-netwerk.

De afgelopen tien maanden is de beschikbaarheid van veel grondstoffen een probleem gebleken. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de halfgeleiders die wij gebruiken in onze smartkeys, ABS-remsystemen, ECU, enzovoort. Internationale goederentransporten bleken ook een probleem wegens de grote vraag naar veel soorten industriële producten. Deze problemen werden aan het begin van het seizoen nog verergerd door de onverwachte crisis in het Suezkanaal rondom het containerschip "Ever Given". Hierop bevonden zich helaas duizenden producten en componenten van Yamaha.

Iedereen hier bij Yamaha, van de inkoopteams tot de fabrieks-, de logistieke en de verkoopteams, is hard aan het werk om deze problemen recht te trekken en ervoor te zorgen dat alle beschikbare producten worden geleverd. Tegelijkertijd proberen we de meest nauwkeurige informatie over beschikbaarheid te verstrekken aan ons dealernetwerk in heel Europa, ook in deze zeer onvoorspelbare situatie. 

Gelukkig zal de situatie er de komende dagen, weken en maanden op vooruit gaan. Wij waarderen uw geduld en hebben er vertrouwen in dat uw geduld zal worden beloond met de geweldige ervaring die uw nieuwe motor, scooter, buitenboordmotor, WaveRunner of uw andere Yamaha-product u zal bieden.

Terwijl iedereen bij Yamaha hard aan het werk is om alle problemen die voortkomen uit de pandemie op te lossen en het aantal leveringen snel te verhogen, begrijpen wij dat het frustrerend kan zijn om te wachten op producten die geleverd moeten worden. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.
We hopen dat u onze excuses voor eventuele vertragingen wilt aanvaarden en hopen van harte dat uw nieuwe machine uw hart zeer binnenkort sneller zal doen kloppen... Tot gauw en nogmaals bedankt voor uw geduld. 


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal