• Home
  • Motornieuws
  • 2022 Kawasaki KLR650: veel modernere versie, niet naar Europa
2022 Kawasaki KLR650: veel modernere versie, niet naar Europa

2022 Kawasaki KLR650: veel modernere versie, niet naar Europa

Kawasaki heeft vandaag de terugkeer van de klassieke KLR650 in haar Amerikaanse line-up aangekondigd. De legendarische dual-sportmotor is terug met belangrijke verbeteringen, waaronder benzine-injectie, die het model in de toekomst misschien ook wel weer richting EURO5 homologatie zou kunnen brengen. De KLR650 is nog tot 2018 in de USA geleverd, lang nadat het model al sinds het begin van deze eeuw uit Europa was verdwenen. Voor Amerika betekent dit dus de terugkeer van het inmiddels legendarische offroadmodel. 

Het hart van de 2022 KLR wordt nog steeds gevormd door de bekende 652cc eencilindermotor, die nu voor het eerst is uitgerust met brandstofinjectie. De prestaties zijn ook verbeterd met herziene inlaat- en uitlaatnokkenprofielen, wat resulteert in meer vermogen en koppel in het middengebied. Sterker materiaal en een nieuwe vorm van de nokkenasketting dragen daarbij bij aan de verhoogde betrouwbaarheid. Het nieuwe model heeft nog steeds een wat ouderwetse versnellingsbak met 5 versnellingen, maar er zijn verschillende verfijningen aangebracht voor soepeler schakelen,aldus de makers. De 2021 Kawasaki KLR weegt rijklaar 206 kilo. 

Een nieuw multifunctioneel digitaal LCD-instrumentenpaneel met alleen brandstofmeter en klok lijkt nu misschien nog een beetje ouderwets, maar het ligt mijlenver voor op de oude analoge meters die het vervangt. Je kunt de KLR vanaf nu ook kopen met een USB-oplaadpoort en verwarmde handvatten als fabrieksaccessoires. Terwijl de brandstoftank 23 liter blijft bevatten, zorgt een nieuw tankontwerp (met de brandstofpomp op de bodem) ervoor dat er toch langer kan worden doorgereden. Meer onderdelen zijn aangepast ten opzichte van het vorige model, om betere rijeigenschappen over lange afstanden te leveren, waaronder een langere wielbasis en een nieuwe geometrie van de voorkant, die de stabiliteit op de snelweg verbetert. 

Het semi-dubbele wiegframe van de KLR 650-motorfiets krijgt verschillende updates voor het model 2022. De updates omvatten een subframe dat is geïntegreerd met het hoofdframe om de torsiestijfheid te vergroten, met een 30 mm langere swingarm, die ook bijdraagt ​​aan een beter rijgedrag. Als echte offroad heeft de nieuwe KLR een veerweg van 200 mm voor en 185 mm achter. Net als voorheen rijdt hij op 21” en 17"inch grote spaakwielen, maar de de velgen zijn versterkt en de wielassen kregen een grotere diameter. Qua remmen is de voorschijf groter en de achterschijf dikker dan het 2018-model, en voor het eerst is de KLR verkrijgbaar met optioneel ABS.

2022 Kawasaki KLR 650 (USA) highlights

  • 652 cc eencilindermotor met brandstofinjectie
  • multifunctionele digitale instrumenten met brandstofmeter
  • LED-koplamp
  • Kuipdelen en brandstoftank
  • Grotere remschijf vooraan en optioneel ABS
  • Betere windbescherming en styling
  • Verhoogde draagcapaciteit
  • Subframe, swingarm, swingarmas van de achterbrug
  • Brandstofinjectie
  • Herziene nokkenas-profielen
  • Diameter uitlaatpijp
  • Herzien koppeling
  • Verhoogd generatorvermogen (van 17 tot 26 ampère)
  • Onderhoudsarme batterij
  • Katalysator

Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen