Alles over de nieuwe 2017 Yamaha YZF-R6 Supersport

Vandaag heeft Yamaha Motor de eerder aangekondigde 2017-versie van de YZF-R6 onthuld, waarbij -zoals verwacht- sprake is van een vernieuwd uiterlijk en electronische hulpmiddelen op basis van het reeds bestaande model. Het nieuwe uiterlijk lijkt sterk op dat van de R1, waarbij de R6 volgens Yamaha ook een verbeterde aerodynamica heeft gekregen. Opvallendste vernieuwingen zijn verder de dubbele LED contourverlichting aan de voorzijde, een Traction Control Systeem met 6 standen, de aluminium brandstoftank met 17 liter inhoud, een quickshifter(QSS) en een nieuwe KYB 41 mm voorvork met 5 mm. meer veerweg, die ongeveer gelijk is aan die van de R1. Dat laatste geldt ook voor de 320 mm remschijven met radiaal opgehangen remklauwen die nu aan de voorzijde gemonteerd zijn. Yamaha geeft nog geen maximaal vermogen of koppel op waardoor de vraag of er motorisch iets veranderd is officieel nog onbeantwoord blijft, al vermeldt de Canadese Yamaha website een gelijk gebleven koppel. Gezien het feit dat er geen motorische upgrades zijn genoemd, lijkt het echter voor de hand te liggen dat het maximale vermogen van 91,0 kW (123,7 pk) bij 14.500 tpm en het maximum koppel van 65,7 Nm bij 10.500 tpm gehandhaafd blijven. Het opgegeven rijklaargewicht steeg met één kilo naar 190 kg, alle gegevens qua geometrie zoals wielbasis, grondspeling, balhoofdhoek en naloop bleven gelijk. Door de nieuwe kuip zijn wel de buitenmaten wat aangepast. Gebleven zijn ook het ABS plus Yamaha's Chip Controlled-Throttle Ride-by-wire, de Yamaha Chip Controlled-Intake en Yamaha's D-MOD rijmodi. De nieuwe 2017 Yamaha YZF-R6 wordt leverbaar in Race Blue en matzwart, voor de USA is er ook een witte versie met gele accenten. Hieronder de eerst persfoto's en technische gegevens van de nieuwe R6, met ter referentie die van de 2016-versie. 

Link: voor een MEGAfotogallery (60 foto's) verwijzen we naar onze Facebookpagina (LIKE!)

2016 Yamaha YZF R6 Supersport 2

Technische gegevens 2016 - 2017 Yamaha YZF-R6

  2016 2017
Motortype Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder, 4-kleppen Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder, 4-kleppen
Cilinderinhoud 599 cc 599 cc
Boring x slag 67,0 mm x 42,5 mm 67,0 mm x 42,5 mm
Compressieverhouding 13,1 : 1 13,1 : 1
Max. vermogen 91,0 kW (123,7 pk) bij 14.500 tpm NNB
Max. koppel 65,7 Nm (6,7 kg-m) bij 10.500 tpm NNB
Smeersysteem Druksmering Druksmering
Type koppeling Nat, meervoudige platen Nat, meervoudige platen
Brandstofsysteem Brandstofinjectie Brandstofinjectie
Ontstekingssysteem TCI (digitaal) TCI
Startsysteem Elektrisch Elektrisch
Transmissie Constant mesh, 6 versnellingen Constant mesh, 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting Ketting
     
Type
   
Frame Aluminium Deltabox-frame Aluminium Deltabox-frame
Wielophanging, voor Upside-down voorvork, Ø 41 mm Telescopische voorvork, Ø 43 mm
Veerweg, voor 115 mm 120 mm
Balhoofdhoek 24º 24º
Naloop 97 mm 97 mm
Wielophanging, achter Achterbrug, (Link-type veersysteem), Enkele schokdemper Achterbrug, (Link-type veersysteem)
Veerweg, achter 120 mm 120 mm
Remmen, voor Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 310 mm Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm
Remmen, achter Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm
Bandenmaat, voor 120/70 ZR17M/C (58W) 120/70 ZR17M/C (58W) Tubeless
Bandenmaat, achter 180/55 ZR17M/C (73W) 180/55 ZR17M/C (73W) Tubeless
     
Afmetingen
   
Totale lengte 2.040 mm 2.040 mm
Totale breedte 705 mm 695 mm
Totale hoogte 1.095 mm 1.150 mm
Zithoogte 850 mm 850 mm
Wielbasis 1.375 mm 1.375 mm
Grondspeling 130 mm 130 mm
Gewicht rijklaar 189 kg 190 kg
Inhoud brandstoftank 17 liter 17 liter
Motorolie hoeveelheid 3,4 liter 3,4 liter

Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen