In 2016 jaar 'pauze' voor Suzuki GSX-R1000

Met de bekendmaking van de nieuwe prijslijst voor 2016 blijkt dat Suzuki-importeur BV Nimag het komende seizoen de GSX-R1000 Superbike niet meer als officieel model voert. Op de EICMA motorbeurs in november liet Suzuki al een video zien met daarin een prototype van een compleet nieuwe GSX-R1000 voor modeljaar 2017, waarop dus blijkbaar verwacht wordt dat kopers daarop zullen wachten. Het aangekondigde 2017 GSX-R1000-model zal Volgens Suzuki voorzien zijn van een groot aantal nieuwe technieken, waaronder 10-voudig instelbaar traction control, launch control, riding modes, een Balance Free Show voorvork (met extern reservoir), ride by wire, quickshifter en variabele kleptiming. Suzuki claimt dat de nieuwe "L7" superbike straks lichter, compacter, aerodynamischer en sneller dan ooit tevoren is, met als werktitel "Return of the King of the Superbikes". Daarbij is de kans overigens groot dat de interne typeaanduiding niet meer L7 zal zijn, bij een grote stap zal overgestapt worden naar een nieuwe letter als M7, N7 of P7. Vermoedelijk zal de presentatie van die productieversie van de nieuwe GSX-R relatief vroeg in 2017 volgen, mogelijk zelfs al voor een logische datum van 5 oktober 2016, de persdag van de Intermot in Keulen. Overigens is er in andere landen, waaronder de USA, wel een 2016-model gebracht, waardoor Suzuki logischerwijs niet al in het voorjaar van 2016 met een nieuw model aan zal kunnen komen. Hieronder vindt u een video van de 2017 conceptbike en een foto van het 2016-model zoals dit in Amerika verkocht wordt. 

Naast de GSX-R1000 worden ook de Burgman 200A motorscooter, GSX650FA, Bandit 650SA en de Gladius van de Nederlandse prijslijst voor 2016 gehaald. De GSX-R600 was in het afgelopen modeljaar 2015 al niet meer verkrijgbaar als gevolg van de krimpende supersportmarkt.

Link: de complete 2016 Suzuki Motoren prijslijst vindt u hier.

{snippet YTVideo|yzeUbmizT9U|2017 Suzuki GSX-R1000 Concept Action video}

2016 Suzuki GSXR1000 superbike


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal