Nieuw: 2016 Moto Guzzi V9 Bobber en V9 Roamer

Met de introductie van de nieuwe V9 Bobber en Roamer heeft Moto Guzzi er in 2016 twee nieuwe modellen in het middensegment bij. De V9 is als basis de opvolger van de Nevada, een lichte cruiser die dus in een modernere vorm terugkeert, nu voorzien van een dwarsgeplaatste 850 cc -twin die voldoet aan de Euro4 norm. Guzzi gebruikt voor de V9 zoveel mogelijke metalen onderdelen, het gebruik van kunststof wordt tot een minimum beperkt. Buiten de uiterlijk kenmerken is er vooral veel werk in het motorblok gestoken. Met 55 pk en 62 Nm voor een gewicht van zo'n 200 kilo lijkt de V9 vooral gericht op de kortere afstand en de stad, terwijl de zesversnellingsbak en cardanaandrijving overal zeer praktisch zijn. ABS is natuurlijk standaard, net als een startonderbreker en een USB poort voor het opladen van electronische apparatuur. Daarvandaan kan een smartphone makkelijk met de motorfiets zelf verbonden worden, waarna de Moto Guzzi Media Platform (MG-MP) app ervoor zorgt dat alle informatie van de motorfiets via de app te zien is en te alle verbruiksgegevens bijgehouden kunnen worden. Voor de Roamer zijn er twee kleurstellingen met een glossy finish: Giallo Solare met zwarte accenten en Bianco Classico met rood. De Moto Guzzi V9 Bobber is juist mat afgelakt, met daaronder de kleuren Nero Massiccio met gele accenten en de Grigio Sport met rood. Hieronder vindt u de technische gegevens van de nieuwe Guzzi's.

Moto Guzzi V9 Bobber Roamer

Moto Guzzi V9 Roamer (V9 Bobber)
ENGINE  
Type 90° V-twin, 4-stroke, 2-valves per cylinder
Cooling air and oil 
Engine capacity 853 cm³
Bore and stroke 84 x 77 mm
Compression ratio 10.5: 1
Maximum power 40,44 kW (55 HP) at 6,250 rpm
Torque 62 Nm at 3,000 rpm
Fuel system  Marelli MIU single-body electronic injection, integrated management of traction control on 2 levels
Starter electric
Exhaust system stainless steel, 2-in-2 type, three-way catalytic converter with double lambda probe
Emissions compliance Euro 4
   
TRANSMISSION  
Gearbox 6 speeds with final overdrive
Final drive double universal joint and double bevel gear units
Clutch Ø 170 mm single disc with integrated flexible couplings
   
CHASSIS  
Chassis ALS steel twin tube cradle frame
Wheelbase 1480 mm   
Trail 125.1 mm (116.1 mm)
Headstock angle 26.4°
Steering angle 38°
Front suspension traditional fork, Ø 40 mm
Front wheel travel 130 mm
Rear suspension swingarm with double shock absorber with adjustable spring preload. 
Rear wheel travel 97 mm
Front brake stainless steel floating disc, Ø 320 mm Brembo opposed four-piston callipers
Rear brake stainless steel floating disc, Ø 260 mm Brembo opposed two-piston callipers
Wheels Aluminium alloy 
Front wheel rim 2.50” x 19” (3,50” x 16”)
Rear wheel rim 4.00” x 16” 
Front tyre 100/90 R 19” (130/90 R 16”)
Rear tyre 150/80 R 16” 
   
ELECTRICAL SYSTEM  
System voltage 12 V
Battery 12V - 18 Ah
   
DIMENSIONS  
Length 2134 mm (2124 mm) 
Width   722,4 mm (892,3 mm)
Height  1110 mm 
Saddle height 775 mm (770 mm)
Kerb weight   ± 200 Kg
   
Fuel tank capacity 15 litres 
Reserve 4 litres

Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal