Nieuw: 2015 Suzuki V-Strom 650 XT

Suzuki heeft op de Intermot motorbeurs de V-Strom 650 XT gepresenteerd, die op de normale V-Strom 650 gebaseerd is. De XT heeft dan ook dezelfde 645CC v-twin als de 'gewone' V-Strom. De opvallendste verschillen zijn de snavelvormige topkuip, die gebaseerd is op de DR-Z en de huidige V-Strom 1000. De snavel leidt volgens Suzuki extra lucht naar de radiator. De zijkuipen sturen de lucht die van de radiator komt langs de benen van de bestuurder, voor meer comfort. De tophalf is uitgerust met een ruit die op drie standen te verstellen is. De tank is smaller gemaakt, wat een ergonomisch voordeel heeft op lange ritten, en om te zorgen dat de bestuurder makkelijker bij de grond kan. Ook het zadel is vernieuwd. Zo heeft het bijrijderszadel van de DL650X een platte vorm, zodat het makkelijker is grote bagage te vervoeren.

Bij de achtervering is de veervoorspanning verstelbaar zonder gereedschap, om de motor aan te passen aan het gebruik. Een opvallend detail zijn de 19 inch en 17 inch spaakwielen. Door de spaakconstructie is het wel mogelijk tubeless banden te monteren. De spaakwielen geven meer comfort bij hobbels op lage snelheid. Verder is de V-Strom XT standaard uitgerust met ABS. Het dashboard beschikt over verschillende extra mogelijkheden zoals een freeze-indicator, die een signaal geeft als het onder de drie graden is. Verder is er standaard een versnellingsindicator en geeft het deels digitale dashboard het brandstofverbruik weer. Er zijn verder diverse opties te bestellen om de V-Strom XT aan te kleden, zoals een skid plate, valbeugels, vernieuwde aluminium top- en zijkoffers en LED mistlampen. De V-Strom 650 XT wordt leverbaar in de kleuren grijs, wit, blauw en rood.

4 vstromXT


Share

Laatste Nieuws

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen