MV Agusta gaat licenties voor consumentenproducten uitgeven

MV Agusta gaat licenties voor consumentenproducten uitgeven

MV Agusta heeft IMG als haar exclusieve wereldwijde licentievertegenwoordiger aangesteld. IMG zal daarmee het merk MV Agusta als naam op een nieuw assortiment consumentenproducten van externe producenten proberen te krijgen. In de nieuwe, meerjarige samenwerking zal IMG rondom MV Agusta een licentieprogramma opzetten dat gericht is op producten die “de toewijding van het bedrijf aan prestaties, kwaliteit, innovatie en consumentenbetrokkenheid binnen lokale gemeenschappen weerspiegelen”. 

In de praktijk betekent het dat er niet-motorgerelateerde producten met de merknaam van MV Agusta verkocht gaan worden. IMG regelt ditzelfde ook al voor Ducati, wat betekent dat koffers, kinderspeelgoed, vouwfietsen, kunstwerken, parfums, drones, kleding, baardtrimmers, schaalmodellen, schoenen en nog veel meer artikelen onder de Ducati merknaam op de markt komen. Het motormerk heeft zelf niks te maken met de ontwikkeling of productie hiervan, al moet de licentienemer wel aan strikte eisen voldoen om het merk niet te schaden. 

"IMG is de best mogelijke partner voor wat we in petto hebben voor onze fans over de hele wereld", aldus Timur Sardarov, CEO van MV Agusta Motor S.p.A. "Dit strategische partnerschap versnelt de uitvoering van ons vijfjarig uitbreidingsplan. MV Agusta heeft een enorme merkwaarde; het is een echt geliefd merk en een icoon van design en technologie in de motorwereld. Door samen te werken met IMG, de meest gezaghebbende en ervaren specialist op dit gebied, zal MV Agusta naar een hoger niveau worden getild als lifestyle-merk met een reeks doordachte, spraakmakende merchandising-initiatieven. "

Marcelo Cordeiro, Associate Vice President of Licensing bij IMG: “MV Agusta is een iconisch Italiaans merk met een gepassioneerde consumentenbasis die het merk respecteert om zowel zijn prestatie- als designeigenschappen. Onder echte motorfans worden de motoren beschouwd als niets minder dan motorkunst. We zijn van plan IMG's wereldwijde bereik en gespecialiseerde licentie-expertise in de automotive-sector in te zetten om het merk uit te breiden naar een reeks consumentenproducten via selectieve merkpartnerschappen en -samenwerkingen. "
De eerste categorieën omvatten kleding, motor- en modeaccessoires, videogames en verzamelproducten voor zowel MV-eigenaren als andere motorliefhebbers.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen